قهر با صندوق‌های رأی، مشکلی را برطرف نمی‌کند
کد خبر: 3974899
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
اهمیت حضور/ 1

قهر با صندوق‌های رأی، مشکلی را برطرف نمی‌کند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خوزستان با تصریح به اینکه منشأ برخی از ناکارآمدی‌ها، انتخاب ضعیف است، درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات پیش رو گفت: وقتی موقعیت کشور را از یک طرف و توانمندی و رشد کشور را از سوی دیگر ببینیم، در می‌یابیم با یک انتخاب درست و حضور یک دولت قوی و کارآمد، خیلی از مسائل در کشور قابل حل شدن است.

قهر با صندوق‌های رأی مشکلی را برطرف نمی‌کندحجت‌الاسلام جلیل علی‌نژاد، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره اهمیت حضور و مشارکت مردم در انتخابات پیش رو گفت: برخی از افراد ممکن است از شرایط کنونی کشور ناراضی باشند و رأی ندادن را بر رأی دادن ترجیح دهند. آگاهی دادن به این افراد که کشور ما‏، کشوری قوی و توانمندی است مهم است و باید موقعیت کشور را برای آنها گفت.

وی با تصریح به اینکه منشأ برخی از ناکارآمدی‌ها، انتخاب ضعیف است، گفت: برخی ممکن است بگویند رأی ما بی اثر است، چنین نیست و باید بگوییم رأی دادن‌های ما است که این تأثیرات را دارد. اگر ما آگاهانه، با شناخت کارنامه و توانایی افراد و به دور از هیجان و احساس رأی بدهیم، تفاوت زیادی در شرایط ایجاد می‌شود.

علی‌نژاد با بیان اینکه امکان و قدرت رأی دادن، قدرت مهمی است، گفت: برخی می‌گویند با یک گل بهار نمی‌شود، باید گفت این‌طور نیست. یک نفر اصلح و توانمند و با کارنامه قابل قبول، می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و خیلی از مسائل را برطرف کند. با وجود رئیس جمهور کارآمدی که بین مردم باشد، قدر مردم را بداند و توانایی بالایی داشته باشد،‏ با توجه به ظرفیتی که کشورمان دارد، می‌توانیم خیلی از مشکلات را از میان برداریم و شرایط را تغییر دهیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خوزستان ادامه داد: بنابراین قهر با صندوق مسأله را برطرف نمی‌کند، چون رئیس جمهور، انتخاب می‌شود. مثل این است که خانه‌ای قرار است ساخته شود و من در آن زندگی کنم، اما خودم هیچ نقشی در آن نداشته باشم و مجبور به پذیرش شرایط آن باشم و فردا هم نسبت به شرایط خانه معترض شوم. بنابراین این خانه قرار است انتخاب شود،‏ اگر در ساخت آن حضور داشته باشیم، طبیعتا می‌توانیم در اینکه این خانه چه شرایطی داشته باشد، موثر باشیم.

وی با تأکید بر اینکه موقعیت کشور باید برای مردم تبیین شود تا اهمیت انتخاب خود را بدانند، گفت: ان‌شاالله مشارکت مردم خوب و قابل قبول خواهد بود. باید بدانیم منشأ شرایط کشور، رأی خود ما است. اگر ما در میان گزینه‌هایی که توانمندی‌های مختلفی دارند، کسی را انتخاب کنیم، که پایین‌ترین توانمندی را داشته باشد، دود این انتخاب به چشم همه ما می‌رود.

علی نژاد در پایان گفت: وقتی موقعیت کشور را از یک طرف و توانمندی و رشد کشور را از سوی دیگر ببینیم، در می‌یابیم با یک انتخاب درست و حضور یک دولت قوی و کارآمد، خیلی از مسائل در کشور قابل حل شدن است.

انتهای پیام
captcha