کمیته‌های علمی پایان‌نامه‌های سطح ۳ و ۴ حوزه علمیه خوزستان تشکیل می‌شود
کد خبر: 3977323
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

کمیته‌های علمی پایان‌نامه‌های سطح ۳ و ۴ حوزه علمیه خوزستان تشکیل می‌شود

جانشین حوزه علمیه خوزستان از تشکیل کمیته‌های علمی پایان‌نامه‌های سطح ۳ و ۴ حوزه علمیه خوزستان خبرداد.

کمیته‌های علمی پایان‌نامه‌های سطح ۳ و ۴ حوزه علمیه خوزستان تشکیل می‌شودبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خوزستان، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، جانشین حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به تشکیل کمیته‌های علمی پایان‌نامه‌های سطح ۳ و ۴ حوزه علمیه خوزستان، اظهار کرد: پس از پیگیری‌های معاونت آموزش خوزستان از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، برای نخستین بار دستورالعمل کمیته‌های اجرایی پایان‌نامه سطح علمی ۳ و ۴ به استان ابلاغ شد.

وی افزود: بحمدالله چندی پیش، این دستورالعمل از سوی ستاد به خوزستان ابلاغ شد که بر مبنای آن، باید اعضای سه کمیته را به ستاد پیشنهاد و معرفی کنیم.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، کمیته‌های علمی پایان‌نامه‌های سطح ۳ را شامل «فقه و اصول»، «معارف» و «علوم عقلی، فلسفه و کلام» دانست و گفت: با توجه به اینکه فعلاً در خوزستان به این مفاد نیاز داریم، بدین ترتیب اعضای سه کمیته را مشخص کرده‌ایم.

موسوی زاده، با بیان اینکه اساتید کمیته‌های علمی پایان‌نامه‌های سطح ۳، همگی یا سطح ۴ حوزه و یا مدرک دکتری دارند، افزود: این افراد همگی از استادان برجسته حوزه علمیه خوزستان هستند که إن‌شاءالله به‌زودی اسامی آن‌ها پس از تایید مدارج علمی ستاد، به اطلاع طلاب مدارس علیه خوزستان خواهیم رساند.

جانشین حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه راه‌اندازی کمیته‌های علمی، گام بسیار مهمی در تحول نظام آموزشی حوزه علمیه خوزستان است، گفت: تا پیش از این لازم بود که طلاب موضوع پایان‌نامه‌شان به غیر از فقه و اصول را در کمیته‌های علمی حوزه علمیه قم بررسی کنند و این مسأله موجب ایجاد هزینه‌های سنگین و فرسایشی شدن آن برای طلبه می‌شد، اما اکنون به فضل الهی، با تشکیل این کمیته‌های علمی، بارقه‌ امیدی در طلاب ایجاد شده که إن‌شاءالله بتوانند پایان نامه‌های سطح ۳ فقه و اصول و دیگر موضوعات تخصصی را در خوزستان دنبال کنند.

وی ادامه داد: پیش از تصویب این اقدام، چند هزار طلبه آماده ارائه پایان‌نامه سطح ۳ بودند که به دلیل مراحل سخت و مشقت‌هایی که طلبه متحمل می‌شد، آن را دنبال نکردند؛ اما امروز این مهم در خوزستان فراهم شده و به‌زودی مراحل نهایی آن طی می‌شود.

موسوی زاده، در پایان اظهار کرد: ان‌شاءالله در آینده به اقتضای نیازهای استان و متناسب با رشته‌های تخصصی که در خوزستان راه‌اندازی شود، کمیته تخصصی نیز تشکیل خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha