انتخابات؛ میدان اراده ملت برای استیفای حقوق شهروندی
کد خبر: 3978247
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
آیت‌الله کعبی بیان کرد:

انتخابات؛ میدان اراده ملت برای استیفای حقوق شهروندی

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتخابات، میدان اراده ملت برای قدرت و استیفای حقوق شهروندی است، گفت: شرکت در انتخابات یک واجب عینی است که نباید این فرصت فوت شود.

انتخابات میدان اراده مردم است

آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: بحمدالله ساعت 7 امروز انتخابات در سطح کشور شروع شد، منتها دستگاه‌های هویت‌یاب و سیستم الکترونیک اخذ رأی شورای شهر و روستا در برخی از شعب رأی کار نمی‌کند و مردم معطل شده‌اند، اما هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات دستور داده است رأی‌گیری به صورت دستی انجام شود و این اختلال سریع‌تر برطرف شود.

وی در ادامه درباره‌ اهمیت انتخابات امروز برای آینده کشور گفت: انتخابات تجلی حقوقی و سیاسی اراده مردم در ساخت قدرت سیاسی و شکل‌گیری دولت و گرفتن قدرت به دست منتخبان ملت است. همان‌طور که مقام معظم رهبری امروز فرمودند روز انتخابات روز ملت است.

آیت‌الله کعبی گفت: مردم در میدان هستند. ما حضور مردم را در میدان بارها تجربه کرده‌ایم. مردم در سال‌های جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حاضر شدند و هشت سال دفاع مقدس برهه جاودان و هویت‌ساز ملت ایران شد. امروز هم اگر تک‌تک آرای مردم، جمع شوند یک قدرت ملی می‌سازد و با این قدرت ملی، منتخب مردم با رأی بالای مردم می‌تواند با اقتدار در بهبود اوضاع اقتصادی و حل مشکلات معیشتی در میدان حاضر شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این مردم هستند که رئیس‌جمهور و اعضای شورای شهر و روستا را انتخاب و وارد میدان می‌کنند. میدان انتخابات، میدان اراده ملت برای تولید قدرت و استیفای حقوق شهروندی و یک حرکت متمدنانه است. برگ رأی، کارت اعتباری ملی است که کار ویژه آن عزت ملی، امنیت ملی، اقتدار ملی، انسجام ملی، بهبود اوضاع اقتصادی، پیشرفت، عدالت و مبارزه با فساد است.

وی با بیان اینکه امیدواریم مردم عزیز ما این روز را قدر بدانند، افزود: شرکت در انتخابات یک واجب عینی است، نباید این فرصت فوت شود. اگر این فرصت از دست برود لطمات جبران‌ناپذیری وارد می‌شود. حتی کسانی که مردد هستند، گلایه دارند، پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و با اقتدار، همت و توکل بر خدا برای ساخت و آبادانی کشور و به عشق اسلام و ایران بیایند. ملت ما ملت سربلند و مقتدری باشد و انتخاب آگاهانه، آزادانه، هوشمندانه و امانت‌دارانه داشته باشد.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه عمل امروز مردم یک عمل صالح سیاسی و مصداق تواصی به حق و تواصی به صبر است و دعوت به مشارکت نیز مصداق امر به معروف و نهی از منکر و اهتمام به امور مسلمین است، تأکید کرد: همه امروز همت کنند. هر قدر افزایش رأی بیشتر باشد، رئیس‌جمهور می‌تواند با قدرت بالا، امید و نشاط و پشتیبانی مردم، کابینه تحول‌گرا، کارآمد، برخوردار از تخصص و تعهد شکل بدهد و شروع به کار کند. ان‌شا‌ءالله نتیجه این انتخابات روی کارآمدن دولت تراز اسلامی باشد.

انتهای پیام
captcha