مرکز تخصصی شیعه‌شناسی اهواز در آستان علی‌بن مهزیار آغاز به کار کرد
کد خبر: 3979251
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

مرکز تخصصی شیعه‌شناسی اهواز در آستان علی‌بن مهزیار آغاز به کار کرد

آیین آغاز به کار مرکز تخصصی شیعه شناسی امیرالمؤمنین(ع) روز گذشته 31 خرداد در کنار مرقد علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد.

آغاز مرکز تخصصی شیعه شناسیبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیین آغاز به کار مرکز تخصصی شیعه‌شناسی امیرالمؤمنین(ع) روز گذشته 31 خرداد در کنار مرقد علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد. 

حجت‌الاسلام سیدجعفر موسوی، جانشین حوزه علمیه خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره فعالیت این مرکز تخصصی حوزه گفت:‌ با توجه به اهمیت رشته تخصصی شیعه‌شناسی در خوزستان و مبارزه با فرق ضاله، چند سال پیش آیت‌الله جزایری، زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان این رشته را از حوزه علمیه کشور درخواست کرده و راه‌اندازی این مرکز تصویب شده بود.

وی با اشاره به اینکه این مرکز در محل حوزه علمیه امام خمینی(ره) قرار داشت، افزود: بعد از مدتی از آغاز به کار این مرکز، بنا شد بین حوزه علمیه استان، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان و آستان علی‌بن مهزیار اهوازی تفاهم‌نامه‌ای امضا شود مبنی بر اینکه این مرکز تخصصی در کنار مضجع شریف علی بن مهزیار که خود از راویان حدیث و اصحاب ائمه اطهار(ع) فعالیت مجدد خود را آغاز کند و اینجا محل رفت و آمد طلاب و فضلا شود.

موسوی افزود: هدف و غایت این مرکز تخصصی، تربیت افرادی است که بتوانند ضمن پاسخگویی به سوالات مردم درباره مذهب تشیع، شبهات مطرح شده درباره تشیع را شناسایی و رفع کنند. در حال حاضر دشمنان اسلام و از جمله رژیم صهیونیست، این رشته را در اسرائیل به صورت دقیق مورد مطالعه قرار داده تا بتواند متناسب این مذهب، شبهاتی را ایجاد کند و باعث تحریف فکری مردم شود، لذا مقتضی است که چنین مرکزی راه اندازی شود.

جانشین حوزه علمیه خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ نفر از طلاب این مرکز، واحدهای درسی خود را گذرانده و در حال تدوین پایان‌نامه‌های خود هستند. این مرکز سالانه طلبه جذب می‌کند. مدت تحصیل در این مرکز تخصصی، سه سال است و فرد با ارائه پایان نامه، مدرک تخصصی صفحه سطح سه شیعه‌شناسی دریافت می‌کند.

موسوی با بیان اینکه استادان این مرکز تخصصی از استان خوزستان و حوزه علمیه قم هستند، گفت: با توجه به وضعیت نارنجی اهواز، کلاس‌های مرکز به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha