فراخوان مقالات نخستین همایش ملی زنان، مقاومت و حماسه منتشر شد
کد خبر: 3981859
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

فراخوان مقالات نخستین همایش ملی زنان، مقاومت و حماسه منتشر شد

نخستین همایش ملی زنان، مقاومت و حماسه با همت کمیته زن و دفاع مقدس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان برگزار می‌شود.

فراخوان مقالات نخستین همایش ملی زنان، مقاومت و حماسه منتشر شدبه گزارش ایکنا از خوزستان، کمیته زن و دفاع مقدس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان، نخستین همایش ملی زنان مقاومت و حماسه را برگزار می‌کند.

فراخوان این همایش در هشت محور به شرح زیر منتشر شده است:

بایسته‌ها و چشم انداز خانواده:

ارائه الگوی ایرانی اسلامی، فعالیت‌های اجتماعی ـ اقتصادی زنان با رویکرد خانواده، بررسی مقایسه‌ای نگاه اسلام و غرب به زن و ارائه ویژه فرهنگ اسلامی در این زمینه، بررسی مبانی اصول شاخصه‌ها و مولفه‌های عدالت جنسیتی با توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی، تحولات خانواده در جهان خانواده در جهان و ضرورت ارائه الگوی خانواده اسلامی با توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی.

محور حجاب و عفاف:

بررسی روش‌های تبلیغ حجاب در جامعه و سبک شناسی بر مبنای اردوی جهادی، بررسی موانع جامعه پذیری دینی و و نهادینه سازی حجاب و راهکارهای آن با توجه به فرهنگ اسلامی، تبیین و تفهیم درخشندگی های فرهنگ اسلامی در خصوص روابط زن و مرد و شأن زن در اجتماع با توجه به الگوی مشارکت زنان از دیدگاه اسلامی و سبک شناسی بر مبنای الگوی جهادی.

زنان و نظام اسلامی:

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای زنان، تدوین روش‌های درست برای ادامه مسیر حرکت بر مبنای الگوی جهادی در مسئله زنان، تغییر سبک زندگی خانواده‌ها پس از انقلاب، تغییر سبک زندگی زنان بعد از انقلاب، مطالبات زنان در نظام اسلامی.

پژوهش در حوزه بین‌الملل:

چگونگی گفتمان‌سازی مشارکت زنان در زندگی جهادی و تلاش برای غالب شدن این گفتمان،  مهندسی فرهنگ تهاجم فرهنگی، قدرت نرم و جهانی شدن با محوریت نقش زنان و الگوی زندگی جهادی، مطالعه تطبیقی نظام و ساختار خانواده در ایران و سایر کشورها.

زنان و خانواده:

اخلاق والدگری و فرزند پروری در خانواده اسلامی بر اساس فرهنگ جهاد و ایثار، جهاد، زن و تدبیر منزل از منظر فرهنگ اسلامی، راهکارهای تقویت جایگاه زن در خانواده با توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی، شاخصه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی زنان بر مبنای الگوی جهادی چالش‌های زندگی تک والدی

زنان اقتصاد و خانواده:

 چگونگی نهادینه سازی روحیه پرهیز از مصرف‌گرایی و تجمل گرایی در بین خانواده با توجه به فرهنگ مصرف در الگوی اسلامی، الگوی مصرف در تامین هزینه‌های خانواده و سبک‌شناسی الگوی ایرانی اسلامی، نتایج و پیامدهای اشتغال و مسئولیت‌های کلیدی زنان و سبک شناسی الگوی ایرانی اسلامی، کارآفرینی زنان چالشها و راهکارها، طرح های شغلی خانگی برای زنان خانه دار، زنان سرپرست خانوار و بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی.

زنان و فرهنگ:

نقش زنان در فرآیند فرهنگ‌سازی و جامعه پذیری فرزندان در خانواده، بررسی مولفه‌های تاثیرگذار گرایش دختران به ارزش‌های اسلامی، تاثیر پایگاه اجتماعی زنان بر میزان احساس امنیت اجتماعی، تعیین و تعریف مولفه‌ها و زیر مولفه‌ها و شاخص‌های سلامت معنوی زنان.

زنان سیاست و بین الملل:

 آینده پژوهی بیداری اسلامی زنان در منطقه خاورمیانه، نقش زنان انقلاب اسلامی در شتاب بخشی بیداری اسلامی زنان در منطقه، تبیین عدالت اجتماعی در نقش سیاسی زنان و سبک شناسی بر مبنای الگوی جهادی.

متقاضیان شرکت در این همایش می‌توانند مقالات خود را به ایمیل دبیرخانه به نشانی banoodefa@chmail.ir ارسال کنند. مهلت ارسال آثار نیز تا پنجم شهریور ۱۴۰۰ اعلام شده است. مراسم پایانی و تقدیر از برگزیدگان در هفته دفاع مقدس برگزار و مقالات برگزیده این همایش در فصلنامه علمی تخصصی زنان و حماسه منتشر خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.khuzestan.bonyaddefa.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha