همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» در اهواز برگزار می‌شود
کد خبر: 3981875
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» در اهواز برگزار می‌شود

قائم‌مقام دانشگاه امیرالمومنین(ع) از برپایی همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» طی مهرماه امسال در اهواز خبر داد.

همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» در اهواز برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خوزستان نشست خبری همایش بین المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» ظهر امروز 13 تیر با حضور مسئولان دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در دانشگاه امیرالمومنین(ع) برگزار شد.

ناصر سودانی، قائم‌مقام دانشگاه امیرالمومنین(ع) و دبیر علمی همایش بین المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» در این نشست گفت: همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» مهرماه ۱۴۰۰ توسط دانشگاه امیرالمومنین(ع) به منظور روشنگری در موضوع مهدویت و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم جهت تأسیس تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود. جامعه علمی موظف است در راستای روشنگری افکار عمومی و تحقق این مأموریت گام‌های بلندی بردارد.

وی اظهار کرد: این همایش به کمک دانشگاه‌ها و موسسات بین‌المللی کشورهایی چون عراق سوریه، اندونزی، مالزی، مصر، الجزایر و تعداد دیگری از کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد. مقدمات همایش به شکل حضوری دنبال می‌شود. تلاش ما این است که همایش به صورت حضوری برگزار شود و اگر میسر نشد مانند همایش‌های گذشته به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

سودانی درباره محورهای همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها»، گفت: مهدویت و نقش انتظار در بالندگی فکری جامعه، مهدویت و تشکیل تمدن نوین اسلامی، مهدویت و چالش‌های پیش رو، مهدویت و جوانه‌های انقلاب از جمله محورهای این همایش هستند.

دبیر علمی همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» با بیان اینکه فراخوان این همایش با مشارکت استادان بین‌المللی تنظیم شده و امروز رونمایی خواهد شد، افزود: ان‌شاالله به وسیله این همایش بتوانیم در جهت روشنگری افکار عمومی و پاسخ به سوالات جامعه و معرفی بیشتر مکتب اهل بیت(ع) نقش‌آفرینی کنیم.

به گفته قائم مقام دانشگاه امیر المومنین(ع) اهواز، کمیته علمی این همایش تشکیل شده از استادان کشورهای مختلف است و مقالات برگزیده آن در پایگاه isc (پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) نمایه می‌شوند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به برنامه‌های دانشگاه امیرالمومنین(ع) گفت: طی ۵ سال گذشته ۳۳ جلسه دفاعیه دکتری در این دانشگاه برگزار شد. ۴۵۰ نفر کارشناس ارشد و 200 کارشناس از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند. 

در پایان این نشست، پوستر فراخوان همایش بین المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha