حفاظ معلومات خود را در معرض آزمون قرار دهند
کد خبر: 3995934
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲

حفاظ معلومات خود را در معرض آزمون قرار دهند

رتبه اول رشته حفظ کل قرآن مسابقات قرآن خوزستان بیان کرد: از همه حافظان قرآنی که به تازگی وارد عرصه حفظ قرآن شدند دعوت می‌کنم حتما در مسابقات قرآن اعم از اوقاف یا هر نهاد دیگری شرکت کنند و سطح محفوظات خود را به آزمون بگذارند زیرا مسابقات فرصتی برای تثبیت هرچه بیشتر محفوظات است و زمینه پیشرفت آنها را در زمینه صوت و لحن و تجوید فراهم می‌کند.

رخیصی

هاجر رخیصی، دارنده رتبه اول رشته حفظ کل مسابقات قرآن کریم استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره سابقه فعالیت‌های قرآنی خود گفت: متولد سال ۶۳ هستم و از سال ۹۴ تا ۹۶ در جامعه القرآن شهر آبادان کل قرآن کریم را حفظ کردم.

وی ادامه داد: همزمان با آغاز حفظ قرآن کریم شرکت در مسابقات را آغاز کردم. در مسابقات منطقه آزاد در رشته حفظ یک جزء رتبه برتر را به دست آوردم همچنین در رشته پنج جزء رتبه اول مسابقات اوقاف استان، در رشته حفظ ده جز رتبه‌های دوم و سوم این مسابقات و در رشته حفظ ۲۰ جزء، رتبه‌های اول و سوم را به دست آورده‌ام. در مرحله کشوری مسابقات منطقه آزاد اروند در رشته حفظ کل رتبه اول را به دست آورده‌ام اما در مسابقات اوقاف برای اولین بار بود که در رشته حفظ کل شرکت می‌کردم. خانم بغلانی، خانم بابازاده، سید عدنان موسوی، سیده خلود موسوی، خانم کاتب و خانم پاپی استادان من در عرصه قرآنی بودند.

این حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه استان خوزستان سرشار از استعدادهای قرآنی است، افزود: خانم‌ها به صورت خودجوش فعالیت‌های قرآنی را انجام می‌دهند به طور مثال گروه تواشیح ریحانة النبی آبادان اجراهای بسیار قوی دارد همه اینها با همت خود اعضای گروه شکل گرفته مدتی عضو این گروه بودم و می‌دیدم که چگونه آنها برای پیشرفت تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: افراد قرآنی به ویژه در گروه خانم‌ها نیاز به پشتیبانی بیشتری دارند و نیاز دارند که از سوی مسئولان در زمینه اشتغال و همچنین تشویق‌های معنوی و مادی مورد حمایت قرار بگیرند. من با وجود داشتن دو فرزند بسیار تلاش کردم و علی‌رغم اینکه دیگران به من می‌گفتند که تو با این شرایط نمی‌توانی قرآن را حفظ کنی ولی من به آنها گفتم به شما ثابت می‌کنم که می‌توانم و الحمدلله با لطف و عنایت پروردگار منان توانستم در مدت ۲ سال حافظ کل قرآن کریم شوم. از سال ۹۷ تدریس قرآن کریم را آغاز کردم اکنون شاگردان بسیاری حتی از خارج از کشور هم دارم.

رخیصی گفت: امکانات بیشتری باید در اختیار افراد قرآن قرار بگیرد ما نباید در موسسات و دارالقرآن ها مشکلات سخت افزاری و مسائل تأمین وسایل سرمایشی و گرمایشی را داشته باشیم. ساختمان دارالقرآن ما بسیار قدیمی و نامناسب است که به همت مدیر این دارالقرآن مناسب سازی شده است. بنابراین باید مسئولان بیشتر به مسائل قرآنی اهمیت دهند.

وی درباره نحوه برگزاری مسابقات گفت: زمان‌بندی برای شرکت متسابقان اقدام مطلوبی است. در سال‌های گذشته ما از صبح در محل مسابقات حاضر می‌شدیم و باید منتظر می‌ماندیم تا نوبتمان فرا برسد تا به اجرای برنامه بپردازیم. این زمان همراه با استرس بسیاری برای ما بود اما اکنون مشخص است که زمان برگزاری مسابقه چه ساعتی است.

وی درباره داوری مسابقات گفت: داوران باید در دوره طرح ملی ساماندهی و ارتقاء داوران قرآن کریم تا هم اطلاعاتشان به روز شود و هم اینکه داوری در سراسر کشور به صورت یکسان صورت گیرد.

رخیصی درباره اهمیت حفظ قرآن کریم گفت: حفظ بسیار جایگاه مهمی دارد که قاریان بزرگ مصری همواره تأکید دارند که قاری حتماً باید حافظ باشد بنابراین باید به این مسئله بیشتر پرداخته  شود.

این حافظ کل قرآن کریم بیان کرد: از همه حافظان قرآنی که به تازگی وارد عرصه حفظ قرآن شدند دعوت می‌کنم حتما در مسابقات قرآن اعم از اوقاف یا هر نهاد دیگری شرکت کنند و از شرکت در این مسابقات واهمه نداشته باشند چون مسابقات فرصتی برای تثبیت هرچه بیشتر محفوظات است و زمینه پیشرفت آنها را در زمینه صوت و لحن و تجوید فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha