بصیرت فوق‌العاده‌ آیت‌الله حسن‌زاده آملی نسبت به مسائل جهان اسلام
کد خبر: 4000383
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۷

بصیرت فوق‌العاده‌ آیت‌الله حسن‌زاده آملی نسبت به مسائل جهان اسلام

آیت‌الله حیدری با اشاره به جامعیت آیت‌الله حسن‌زاده آملی در علوم مختلف اسلامی، بصیرت فوق‌العاده‌ نسبت به مسائل جهان اسلام و انقلاب اسلامی را از دیگر ویژگی‌های ایشان دانست.

آیت الله حسن زاده آملیآیت‌الله محسن حیدری، استاد حوزه علمیه خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، ارتحال آیت‌الله حسن‌زاده آملی را ثلمه‌ای بر عالم اسلام دانست و گفت: ارتحال ملکوتی عالم ربانی، متکلم، محدث و جامع علوم معقول و منقول زمانه ما، مرحوم آیت‌الله حسن‌زاده آملی را به محضر امام زمان(عج)، حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید و به ویژه رهبر انقلاب و مردم مازندران و خانواده مکرم ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

وی اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله حسن‌زاده آملی، از مفاخر روزگار ما بود. وی عالمی بصیر، عارفی متعمق و متأله و نویسنده‌ای توانمند در رشته‌های معقول و منقول اسلامی بود. ایشان در هر رشته‌ای که ورود پیدا کرد با سربلندی آثار بسیار ارزشمندی را خلق کرد. در زمینه شرح نهج‌البلاغه، تحقیقات مبسوطی ذیل شرح مرحوم آیت‌الله خویی و کتاب‌های دیگر در زمینه حدیث داشتند‎؛ از جمله تصحیحی بر اصول کافی و کتاب‌های حدیثی دیگر از جمله آثار شیخ صدوق و بحارالانوار تحقیقات و تصحیحات بلندی داشت.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: در زمینه فلسفه و عرفانی، ید طولایی داشت و آثار عمیقی را بر جای گذاشت. در زمینه تفسیر قرآن نزد آیت‌الله ابوالحسن شعرانی و علامه طباطبایی تلمذ کرد و آثار گران‌بهایی در زمینه مسائل اخلاقی و عرفانی و کلامی برجای گذاشتند.

آیت‌الله حیدری افزود: در کنار اینها، ایشان بصیرت فوق‌العاده‌ای نسبت به مسائل جهان اسلام و انقلاب اسلامی داشتند. اظهارات ایشان درباره مقام معظم رهبری نشان‌دهنده بصیرت و اشراف ایشان به مسائل جهان اسلام و انقلاب اسلامی است.

این استاد حوزه تواضع را از ویژگی‌های بارز آیت‌الله حسن‌زاده آملی دانست و گفت: ایشان تواضع فوق‌العاده‌ای نسبت به مؤمنین، به ویژه اهل علم و طلاب داشتند و از نظر معنوی چهره‌ای بودند که دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دادند. ارتحال ایشان حقیقتا ثلمه‌ای بر عالم اسلام است. امیدواریم خداوند این خلأ را پر کند و حوزه‌های علمیه به صورت جامع به حرکت الهی خود ادامه دهند.

انتهای پیام
captcha