ارائه 21 مقاله در همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها»
کد خبر: 4005382
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

ارائه 21 مقاله در همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها»

دبیر علمی همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» از ارائه 21 مقاله در این همایش خبر داد.

سودانی

ناصر سودانی، دبیر علمی همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» که امروز شنبه ۲۴ مهرماه در اهواز برگزار شد،‌ در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اظهار کرد: دانشگاه امیرالمؤمنین یک دانشگاه مأموریت‌گرا است و براساس رسالت و مسئولیت خود سالانه همایش‌هایی را در موضوعات مختلف برگزار می‌کند.

وی بیان کرد: همایش بین‌المللی مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها را به کمک پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم و همچنین حوزه علمیه اهواز، ادارات کل تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان برگزار کردیم.

سودانی افزود: خوشبختانه قریب به یکصد مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از بین این مقالات 60 مقاله در مرحله اول پذیرفته شدند و از بین آنها 21 مقاله برای ارائه پذیرفته شدند. این مقالات در سه محور؛ «مهدویت و نقش انتظار در ایجاد بالندگی فکری، معنوی، اجتماعی و سیاسی در جامعه»، «مهدویت و تشکیل تمدن نوین اسلامی در دوران غیبت» و «مهدویت و چالش‌های پیش‌رو» است. در هر کدام از  این محورها، ۷ مقاله گزینش شده‌اند که بعد از ظهر امروز در نشست‌های تخصصی ارائه خواهد شد و دبیران این نشست‌ها آیت‌الله محسن حیدری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن زاده و آقای دکتر شهبازیان هستند.

دبیر علمی همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» گفت: اختتامیه این همایش با جمع‌بندی مقالات ارائه شده ساعت ۱۵ تا ۱۷ در ساختمان دارالقرآن استان خوزستان برگزار خواهد شد‌.

انتهای پیام
captcha