سلسله نشست‌های تخصصی مهدوی در دزفول تشکیل می‌شود
کد خبر: 4008513
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷

سلسله نشست‌های تخصصی مهدوی در دزفول تشکیل می‌شود

سلسله نشست‌های تخصصی مهدوی هر هفته پنج شنبه در مسجد و حسینیه شهدای کربلای دزفول تشکیل می‌شود.

 نشست‌های تخصصی مهدوی در دزفول تشکیل می‌شودحجت‌الاسلام مصطفی محجوب، امام جماعت مسجد شهدای کربلا دزفول در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از تشکیل سلسله نشست‌های مهدوی در مسجد و حسینیه شهدای کربلا خبر داد و گفت: این نشست‌ها، یک دوره عمومی آشنایی با مباحث مهدویت است و در مراحل بعد، دوره تربیت مربی ویژه علاقه‌مندان مباحث مهدویت در مراکز فرهنگی، مدارس و... است.

وی درباره موضوعات این نشست‌ها گفت: شناخت امام، شرایط ظهور، انواع غیبت، علل غیبت و فایده‌های آن، انتظار و تکالیف شیعه در عصر غیبت و  نشانه‌های ظهور، حتمی و غیرحتمی از جمله موضوعات این دوره است که با محوریت کتاب نگین آفرینش از کتب تدوین شده مرکز تخصصی حضرت مهدی موعود(عج) طرح می‌شوند.

محجوب که خود از استادان این دوره است، افزود: حجت الاسلام محمدرضا زارع و حجت الاسلام مرتضی خداداد دیگر استادان این نشست‌ها هستند.

امام جماعت مسجد شهدای کربلا دزفول درباره ضرورت و نیاز تشکیل این نشست‌ها اظهار کرد:  تقویت مبانی دینی و اعتقادی تشیع، جلوگیری از انحرافات نوظهور، مقابله با آسیب‌ها و فرقه‌های همچون احمداسماعیل، وهابیت و ... از اهداف برگزاری این جلسات است که از سوی هیأت روضة الزهرا(س) مسجد شهدای کربلا با همکاری مرکز تخصصی مهدویت برگزار شده است.  

محجوب گفت: سلسله نشست‌های مهدوی پنجشنبه‌ها با حضور طلاب جوان، دانشجویان، محصلین و عموم مردم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha