در تصمیم‌گیری‌ها، مجموعه‌ای از نخبگان و دلسوزان اقتصادی را در کشور داریم
کد خبر: 4056715
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲

در تصمیم‌گیری‌ها، مجموعه‌ای از نخبگان و دلسوزان اقتصادی را در کشور داریم

امام جمعه اهواز گفت: ما الان در شرایط سختی قرار داریم اما خدا را گواه می گیرم مجموعه ای از نخبگان اقتصادی کشور و مجموعه دلسوزان اقتصادی کشور کنار هم جمع شده اند و ماه ها روی طرح مدنظر (طرح مردمی سازی یارانه ها) کار کرده اند و به تصمیمی می رسند که باید انجام شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد امام جمعه اهواز

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت الاسلام  و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز در خطبه های امروز 23 اردیبهشت نماز جمعه اهواز، اظهارکرد: از امت اسلامی در ایران اسلامی به ویژه خوزستان که در خط مقدم همه سختی ها هستند  تشکر می کنم. ۴۳ سال از انقلاب می‌گذرد و امت اسلامی همیشه در تمام میدان ها و عرصه ها تمام قد حضور داشته اند.  امتی صبور، شکور، مقاوم، با استقامت و پایدار است و اگر این امت در صدر اسلام بود امیرالمونین خانه نشین نمی شد.

وی ادامه داد: امام زمان نیز به این امت افتخار می کند و بنیانگذار انقلاب فرمودند بعد از اصحاب سیدالشهدا، اصحابی بهتر از اصحاب خودم در ایران اسلامی ندارم. مردم عزیز شما ۴۳ سال سخت ترین فشارها را تحمل کردید و همیشه نیز از مسوولان جلو بوده اید. هر کجا نیاز بود همه چیز خودتان را هزینه انقلاب کردید چون متوجه شدید  یک سید اولاد پیغمر مثل امام عظیم الاشان آمده است و بعد از آن نیز رهبر انقلاب را داریم که همه مردم تمام قد پشت سر او ایستاده اند. 

امام جمعه اهواز گفت: شما مردم جان، شهید، اسیر و آزاده دادید و دشمن چون در عرصه نظامی نمی توانست شما را شکست دهد اکنون از چند حوزه ورود کرده است؛  یکی از عرصه ها که بسیار سخت است جنگ اقتصادی است.

وی عنوان کرد: وقتی دین حاکم شد، همه چیز انسان تامین می شود؛  معیشت،  اقتصاد،  اشتغال و تمام نیازمندی های انسان تامین می شود و این که چرا این مهم اتفاق نمی افتد، تحلیل مفصلی می خواهد اما عرض می کنم که می پذیریم این امت هرگز برای شکم و اقتصادش قیام نکرد و هرکسی در راه انقلاب جان داد برای احیای دین بود. اما عزیزان در برهه ای در صدر اسلام در یک محاصره اقتصادی به جایی رسیدیم که یک دانه خرما بین هفت نفر دست به دست شد و ۲۳ سال در زمام پیامبر سخت ترین فشارها را تحمل کردند که امروز دین به دست من و شما رسید.

وی بیان کرد: طبیعتا وقتی انسان به تعبیر مقام معظم رهبری به قله راه پیدا کند نیازمند این است که ترکش ها و آسیب هایی به او وارد شود و پافشاری بر اصول نیز طبیعتا سختی هایی دارد. دشمن طمع کرده است و اگر در جنگ اقتصادی توانست پیروز شود طبیعتا کاری که در جنگ نظامی نتوانست انجام دهد می خواهد در این جنگ انجام دهد اما شما مردم ثابت کردید نه تنها در جنگ نظامی، فرهنگی و اقتصادی بلکه اگر شب و روز بر این امت موشک ببارد نیز می ایستد.

موسوی فرد افزود: ما الان در شرایط سختی قرار داریم که یک سید و بزرگوار در خط مقدم قوه مجریه قرار گرفته است که خدا را گواه می گیرم مجموعه ای از نخبگان اقتصادی کشور و مجموعه دلسوزان اقتصادی کشور کنار هم جمع شده اند و ماه ها روی طرح مدنظر (طرح مردمی سازی یارانه ها) کار کرده اند و به تصمیمی می رسند که باید انجام شوند و تا شما مردم کنار این دولت قرار نگیرید و آستانه تحمل تان را که زیاد است، بالاتر نبرید کار پیش نخواهد رفت.

وی گفت: خواهش من از دولت این است که دغدغه مردم را جواب دهید تا مردم آرامش پیدا کنند اما تا زمانی که همراهی مردم نباشد از این مرحله سخت عبور نخواهیم کرد. 

امام جمعه اهواز عنوان کرد: گزارش می رسد که چرا فلان نانوایی پخت نمی کند که حتما باید از سوی مسوولان مربوطه نظارت شود. نظارت باید به درستی باشد و با قاطعیت ورود شود. راننده تاکسی کرایه را افزایش داده و در جواب علت آن نیز می گوید مرغ گران شده است. این جا نظارت می خواهد و باید این تضمین را به مردم بدهید. نظارت مستمر بر فروشگاه ها صورت بگیرد و با آن هایی که احتکار می کنند با قاطعیت برخورد شود. 

وی ادامه داد: در بحث بهای اجاره خانه ها باید مساوات رعایت شود و به همنوعان خود رحم کنیم تا خداوند هم به ما رحم کند.

 موسوی فرد گفت: اگر دو هفته مردم برای خرید برخی کالاها حرص نداشته باشند شرایط عادی خواهد شد و اگر نظارت هم قوی باشد کسی جرات نمی کند غیر از چند کالا مدنظر، دیگر افزایش قیمت بدهد. این دولت از خود مردم است و باید همراهی شود. 

انتهای پیام
captcha