مسیر پیشرفت از تعلیم و تربیت می‌گذرد
کد خبر: 4087594
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

مسیر پیشرفت از تعلیم و تربیت می‌گذرد

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مسیر پیشرفت از تعلیم و تربیت می‌گذرد، گفت: اگر در امر تعلیم و تربیت کوتاهی کنیم، در سایر حوزه‌ها نیز عقب خواهیم افتاد.

مجتبی همتی‌فربه گزارش ایکنا از خوزستان، زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰ صبح امروز، ۲ مهرماه در خوزستان به صورت نمادین توسط صادق خلیلیان استاندار خوزستان در دبیرستان شاهد شیخ انصاری اهواز نواخته شد.

مجتبی همتی‌فر، رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش در این آیین، گفت: وقتی دغدغه ما پیشرفت کشور است، بنا به فرمایش‌ مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) اگر به دنبال پیشرفت هستیم راهی جز تعلیم و تربیت نداریم و مسیر پیشرفت از تعلیم و تربیت می‌گذرد.

وی افزود: اگر در امر تعلیم و تربیت کوتاهی کنیم، در سایر حوزه‌ها نیز عقب خواهیم افتاد، چنانچه افتادیم و مجبوریم که اقتصاد را از بابت اضطرار در اولویت دهیم، اما باز هم این کار باید با پیوست فرهنگی باشد، لذا اگر به دنبال پیشرفت در استان خوزستان هستیم حتما باید تعلیم و تربیت در اولویت باشد.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت توجه به علائق و استعداد، خطاب به دانش‌آموزان گفت: نسبت استعداد و علاقه چیست و نسبت این علاقه با پیشرفت کشور کجا است؟ کجا ایستاده‌ایم و به کجا می‌خواهیم برویم؟ این‌ها سوالاتی است که باید از خود بپرسید؛ کارهای پر اهمیت چیست؟

همتی‌فر افزود: حلقه اتصال و پیوند بین پیشرفت و مسیری که دانش‌آموزان برای رسیدن به ایرانی قوی در آن حرکت می‌کنند، معلمان هستند که هم امید را زنده نگه می‌دارند و هم دانش‌آموزان را مسلح می‌کنند؛  هم به صلاح و هم به سلاح. سلاح شما هم سلاحی علمی است.

بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور آیت‌الله عبدالکریم فرحانی نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سید کریم حسینی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی و مدیران اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان همراه بود. 

 

انتهای پیام
captcha