باطن استوار از قرآن نشأت می‌گیرد
کد خبر: 4088673
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
آیت الله اعرافی:

باطن استوار از قرآن نشأت می‌گیرد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه نهج البلاغه، مدیر و مسئول را با راه رشد و تعالی آشنا می‌سازد، از این رو باید همواره در سبد علمی و معرفتی ما باشد گفت: یکی از نشانه‌های مؤمن بر اساس نهج البلاغه، جهاد درون و برون و نهراسیدن از مشکلات است و چنین باطن استواری از قرآن و دین نشأت می‌گیرد.

آیت الله اعرافیبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، امروز پنجشنبه 7 مهر در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خوزستان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در سرزمینی هستیم که جای‌جای آن یادآور رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های مردم خوزستان و ملت بزرگ ایران است. به شهیدان سرافراز اسلام و انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دفاع مقدس و امام شهدا درود می‌فرستیم و به حضور مردم شریف خوزستان عرض ادب می‌کنیم که ولی نعمت ما هستند و در مقاطع گوناگون پرچمدار عزت، استقلال، عظمت و شکوه ایران بودند.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان مردمی هستند که از میان آنها پرچمداران بزرگ علم و فرهنگ برخاستند، گفت: تنها یک شیخ انصاری آنها کافی است برای آنکه خوزستان را در قله بلند افتخار و نام و نشان در پیشگاه خداوند قرار دهد. امروز هم خوزستان مکتب بزرگ الهام بخش آرمان های بزرگ الهی و انقلاب اسلامی بوده و پرچمدار اسلام و انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: با وجود تهاجم‌ سنگین دشمنان، علیه ایران اسلامی به ویژه خوزستان و علی رغم همه سرمایه‌گذاری‌ها برای به کج‌راهه کشاندن خوزستان و با وجود کاستی‌ها و کمبودها در رسیدگی به این استان بزرگ، شاهد رشد و تعالی آگاهی و بصیرت مردم این استان هستیم. باید به جوانان غیور و نیروهای جهادی و انقلابی استان و روحانیت وارسته و پیشگام در رسیدگی به مردم و گره گشایی از کار و مشکلات مردم آفرین بگوییم.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه در دل هر ایرانی عشق به این استان و مردم شریف آن موج می‌زند، گفت: بنده به نام حوزه، رهبری معظم انقلاب، مراجع، شورای عالی و بزرگان حوزه از همه مسئولان، مردم و خیرین، مسئولان نهادهای حوزوی، علمای اعلام، مدیران محترم، کادر مدارس، اساتید و به ویژه طلاب خوزستان که در این استان برای رشد و تعالی اخلاقی، معنوی، علمی و فرهنگی تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم. همچنین از نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آیت الله جزایری که از ارکان انقلاب اسلامی در استان بودند و امروز نیز راهنمای حوزه هستند باید تشکر کنم. همچنبن از علمای حاضر در جلسه، آیت الله شفیعی و سایر آیات و بزرگان حوزه، استاندار خوزستان و مسئولان استانی و همه کسانی که در اعتلای حوزه علمیه خوزستان تلاش کردند تا حوزه استان، توسعه کمی و کیفی پیدا کند صمیمانه متشکرم.

عضو شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بشر به مکتب و معارف ناب نهج البلاغه نیاز دارد، گفت: نهج البلاغه مدیر و مسئول را با راه رشد و تعالی آشنا می‌سازد، از این رو باید همواره در سبد علمی و معرفتی ما باشد. بنده همواره به طلاب می‌گویم که نهج البلاغه باید یار همراه یک طلبه در طول زندگی باشد و جمله‌های نورانی آن، طلبه را به اوج برساند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور به بیان معارفی از فرازهای پایانی خطبه قاصعه پرداخت و گفت: از نشانه‌های مومن این است که اهل جهاد درون و برون است و در مسیر انجام وظیفه و ترویج آرمانهای الهی از سختی‌ها هراس ندارد. چنانکه امام خمینی(ره) به ما نشان داد که در برابر سپاه شیطان و قدرت‌های عالم نباید ترسید و این باطن استوار از قرآن و دین نشأت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه حوزویان باید اینگونه باشند و حوزه علمیه جایگاه این رسالت الهی باشد و چنین انسان‌هایی را تربیت کند، افزود: عالم دین و مومن وارسته کسی است که دل و جان او در عالم دیگر است ولی جسم او در خدمت جامعه و کار و عمل اجتماعی است. عمل اجتماعی و خدمت به جامعه زمانی ارزش دارد که بر  قلب ایمانی استوار باشد و این دو در کنار هم مجاهد در راه خدا می‌پروراند. حوزه علمیه و من و شما باید این مسیر را طی کنیم.

آیت الله اعرافی در پایان از تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور، مدیر سابق حوزه علمیه خوزستان و معاونان و همکاران وی قدردانی برای حجت الاسلام بلادیان آرزوی توفیق و موفقیت کرد و گفت: حجت الاسلام بلادیان، نیرویی قابل، خوش‌فکر و حاضر در صحنه است و امیدوارم با همکاری شما طلاب، اساتید، معاونین و کادر بتواند گام‌های بزرگی برای حوزه علمیه خوزستان بردارد.

انتهای پیام
captcha