مجموعه داستان کوتاه «چهارشنبه ده صبح» به چاپ رسید
کد خبر: 4089436
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

مجموعه داستان کوتاه «چهارشنبه ده صبح» به چاپ رسید

مجموعه داستان کوتاه «چهارشنبه ده صبح» اثر حسین‌ بازپور توسط انتشارات تیماج به چاپ رسید.

داستان چهارشنبه ده صبحبه گزارش ایکنا از خوزستان، مجموعه داستان کوتاه «چهارشنبه ده صبح» اثر حسین‌ بازپور نویسنده‌ جوان خوزستانی به چاپ رسید.

این مجموعه داستان نوجوان، شامل پنج داستان کوتاه برای نوجوانان است. کتاب در ۶۰ صفحه و در تیراژ ۵۰۰ نسخه، با قیمت ۳۰ هزار تومان در انتشارات تیماج چاپ و در کتاب‌فروشی‌ها جای گرفت.

بازپور درباره این مجموعه داستان به ایکنای خوزستان گفت: «یک روز معمولی»، «دهم آذر» و «بی‌اتفّاق خاص» اسامی برخی‌از داستان‌های کتاب چهارشنبه ده صبح است. در این مجموعه داستان، فاصله‌ طبقاتی مابین نوجوان‌ها را نشان دادم، مشکلات و دغدغه‌های طیف‌های مختلف نوجوانان را بررسی کردم و نوشتم. دغدغه‌های نوجوانان قشر مرفه با قشر مستضعف را در لابه‌لای داستان‌ها مطرح کردم.

وی افزود: از راوی اول شخص، سوم شخص محدود و سوم شخص دانای کل در روایت داستان‌ها استفاده کردم. داستان یک روز معمولی، راجع‌ به شخصیت آرام و صبوری به نام سیاوش است. داستان درباره رزمندگان هشت‌سال دفاع مقدس و شیمیایی دوران جنگ است.

بازپور گفت: در داستان «بیست اسفند»، از تاثیر قرآن کریم روی شخصیت‌های داستان نوشتم و خط داستانی بر اساس آموزه‌های دینی‌شان شکل گرفت.

وی با بیان اینکه امروزه، نیازمند تولید محتوای قوی در عرصه‌ ادبیات پایداری هستیم، گفت: ما امروزه منتقد جریان‌های ذهنی‌ای هستیم که نوجوانان ما را به‌سوی اهداف غرب می‌برد. تولیدات خوبی صورت می‌گیرد، ولی نیازمند حمایت ویژه‌تری از سوی متولیان فرهنگی هستیم. باید ساز و کاری فراهم شود که تولیدات فرهنگی دینی مذهبی ما به غرب صادر شود.

گفتنی است، به‌زودی مجموعه شعر نوجوان با نام «قطارهای بی‌قلب» در قالب چارپاره و نیمایی از سوی این نویسنده در انتشارات تیماج منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha