ضعف‌های درونی و انحراف از آرمان‌ها تحلیل شود
کد خبر: 4105088
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸

ضعف‌های درونی و انحراف از آرمان‌ها تحلیل شود

یک تحلیل‌گر سیاسی با بیان اینکه تا مشکلاتی درونی نباشد و ضعف‌ها و کاستی‌ها وجود نداشته نباشد، فشار خارجی تاثیر چندانی نخواهد داشت، گفت: باید مشکلات درونی، ضعف‌ها، کوتاهی مسئولان، انحرافات از آرمان‌ها توسط کسانی که به مرور آلوده به قدرت و دنیا شده‌اند، تحلیل شوند.

محسن قربانیبه گزارش ایکنا از خوزستان، محسن قربانی، تحلیل گر سیاسی در آیین بزرگداشت روز دانشجو که امروز ۱۵ آذرماه در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، ضمن بزرگداشت فرا رسیدن روز دانشجو گفت: روز دانشجو نقطه عطفی در تاریخ کشور و تاریخ جنبش‌های دانشجویی است. بعد از کودتای ۲۸ مرداد، آمریکا چهره واقعی خود را برای اهل دنیا نشان داد. تا پیش از کودتا، به امثال دکتر مصدق هرچه می‌گفتند که فرقی بین آمریکا و انگلیس نیست، باور نمی‌کردند و مانند بسیاری از نخبگان جهان سوم به آمریکا دل بسته بودند که مدعی حقوق بشر است. 

وی افزود: یکی از ویژگی‌های جنبش‌های دانشجویی در ایران و دنیا، مبارزه با امپریالیسم و ضدیت با آمریکا است. جنبش دانشجویی بدون مبارزه با امپریالیسم معنا ندارد و امروز آمریکا از هر زمانی سلطه‌طلب‌تر است.

این تحلیل‌گر سیاسی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکا کمتر آسیب دیده بود، زیرا از کانون جنگ دور بود و تخریب زیرساخت تمدنی متوجه کشورهای درگیر جنگ بود. در این شرایط، آمریکایی‌ها به این فکر افتادند که می‌توانند اکنون هژمونی خود را در جهان پیش ببرند لذا نظریات جهان شمول مانند دهکده جهانی و دیگر نظریات مطرح شد و زمینه‌سازی را برای دولت جهانی فراهم کرد.

وی افزود: ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر از کلان سرمایه‌داران، کلان رسانه‌داران و استراتژیست‌ها سالانه نشست‌های سری گروهی دارند و مقدرات جهان را در آنجا تعیین می‌کنند. تا سال ۲۰۲۵ مصوب کرده‌اند که در سه گام باید دولت جهانی شکل بگیرد؛ در این راستا گام اول اتحادیه اروپا، گام دوم اتحادیه نیم‌کره غربی و گام سوم دولت جهانی است.

قربانی عنوان کرد: اتحادیه اروپا را شکل دادند و هنوز در گام دوم موفق نشده‌اند که گام اول دچار مشکل شد. انگلیس از اتحادیه خارج شد و اختلافاتی نیز وجود دارد. تعیین خاورمیانه جدید و خاورمیانه بزرگ نیز در این راستا است. لذا آمریکا به عنوان قوه قهریه دولت جهانی موظف است گام به گام به سمت تحقق دولت جهانی پیش برود و هر کشوری که همراهی نکند و مانع تحقق هدف باشد باید از سر راه برداشته شود و دشمنی که با ایران، چین و روسیه می‌شود به دلیل همراهی نکردن با دولت جهانی است.

وی ادامه داد: در دولت جهانی طبق آموزه‌های فراماسونری باید دین واحد و هویت واحد و جهان وطنی در آن شکل بگیرد یعنی ملیت‌ها دیگر معنا ندارند. البته این یک دروغ بزرگ است زیرا می‌خواهند همه جهان در برابر ارزش‌های لیبرال دموکراسی تمکین کنند؛ در این راستا جهان وطنی به معنای جهان لیبرال دموکراسی است.   

این تحلیل‌گر سیاسی یادآور شد: وقتی به سمت تحقق دولت جهانی منهای دین و هویت‌ها پیش می‌رفتند و سخن از مرگ خدا و اضمحلال دین در جهان بود، پیش‌بینی و باور نمی‌کردند انقلاب اسلامی رخ دهد. انقلاب دینی را در مهم‌ترین نقطه در جهان از نظر ژئوپولیتیکی و چهار راه ترانزیت جهانی، پیش‌بینی نمی‌کردند. در سال ۵۶ کارتر به ایران سفر کرد و اعلام کرد که ایران جزیره ثبات است و اتفاقا در همین سال، انقلاب کلید خورد.

وی در خصوص مطرح شدن سناریوی تجزیه ایران در اتفاقات اخیر گفت: سلطنت‌طلب‌های وطن‌پرست هم متوجه این سناریو شده‌اند و می‌گویند ما نیستیم چون مسأله، مسأله تجزیه ایران است. پس از انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی با تحریک صدام ایجاد شد. میشل فوکو در سفر سال ۵۷ به ایران نوشت صحبت از معنویت‌گرایی در سیاست در انقلاب ایران است که در گذشته نمونه آن را نداشته‌ایم و می‌خواهند وابستگی خود را به غرب بگسلند و شاه را نیز از کشور بیرون کرده‌اند. وی به غرب هشدار داد که این رقیب با همه فرق دارد و لیبرال دموکراسی را از صحنه خارج خواهد کرد لذا این‌ها مطالعات خود را آغاز کرده بودند که این گفتمان (پیروزی انقلاب) ناکارآمد شود و الگویی برای فرهیختگان و ملل جهان نشود و در درون خود محبوس شود بنابراین هر روز شاهد اقدامات و توطئه‌های جدید هستیم.

این تحلیل‌گر سیاسی بیان کرد: جوانان ایرانی باید این‌ها را مطالعه کنند. آقای زیباکلام می‌گفت تنها در انگلیس سالی یک کتاب درباره انقلاب اسلامی منتشر می‌شود و در پایان‌نامه‌ها به آن پرداخته می‌شود. غرب برنامه داشت در ابتدا حرکت انقلاب اسلامی را کند کند و در گام بعدی آن را درونی‌سازی کنند و در نهایتا نیز فروپاشی را محقق سازند، تا انقلاب نتواند الگویی برای جهان شود.

قربانی عنوان کرد: انقلاب اسلامی به سرعت در جهان مانند انفجار نور صدا کرد. پیام انقلاب اسلامی تا دورترین نقاط رفته است. اگر ۲۰ سال پیش در منطقه یک حزب الله داشتیم امروز چندین حزب الله در برابر امپریالیسم در منطقه داریم. آمریکایی‌ها ۲۰ سال در عراق بودندو یک میلیون عراقی را کشتند؛ هرینه کردند اما امروز دولت عراق، دولتی نیست که آمریکا خواست بلکه همسو با جریان انقلاب است. 

وی افزود: همزمان با انقلاب اسلامی، در مصر هم وقایعی اتفاق افتاد اما درست برعکس ایران، مصر زیر سلطه آمریکا رفت. بعد از گذشت ۴۳ سال این دو کشور را مقایسه کنید؛ مصری که دربست در اختیار آمریکا است. ما یک روز هم از توطئه جدا نبودیم و هر مقطعی می‌خواستند ما را زمین‌گیر کنند اما با مصر مشکلی نداشتند.

این تحلیل‌گر سیاسی گفت: از آموزه‌های یهود این است که جهان را به سه دسته تقسیم کنند یا یهودی هستند که اربابان عالم‌اند، یا یهودی نیستند اما اربابی یهود را قبول دارند و یا کسانی که اربابی یهود را قبول ندارند که از نظر آن‌ها باید کشته شوند و با کمتر هزینه باید آن‌ها را باید بکشند. این‌ها آموزه جریان یهود است. امروز دولت جهانی با محوریت این طرز تفکر و جبهه صهیونیست برنامه‌ریزی می‌کند و مستندات آن وجود دارد و به ملت‌ها القا می‌کنند که شما توهم توطئه دارید و دشمن و سلطه وجود ندارد.

قربانی ادامه داد: فاکس نیوز روز گذشته درباره پلتفرم چینی تیک تاک هشدار داده که تیک تاک قلب جوانان ما را نشانه رفته است. به آمریکایی‌ها هشدار می‌دهد و آنچه آن‌ها به عنوان نسخه شفابخش می‌پیچند به عکس آن عمل می‌کنند. به ملت‌ها می‌گویند دست از اصول هویتی بردارند اما خود از کم اهمیت‌ترین ارزش‌های هویتی خود دست نمی‌کشند.

وی افزود: ما نباید چشم‌مان را بر واقعیت ببندیم و تک بعدی به مسائل نگاه کنیم؛ تا مشکلاتی درونی نباشد و ضعف‌ها و کاستی‌ها وجود نداشته نباشد، فشار خارجی تاثیر چندانی نخواهد داشت و این یک اصل پذیرفته شده است.

این تحلیلگر سیاسی گفت: برای فهم حوادث جاری باید مولفه‌هایی را مدنظر داشت تا تحلیلی منصفانه و به دور از هیجانات به ویژه توسط دانشگاهیان داشت. باید مشکلات درونی، ضعف‌ها، کوتاهی مسئولان، انحرافات از آرمان‌ها توسط کسانی که به مرور آلوده به قدرت و دنیا شده‌اند، تحلیل شوند.

وی گفت: کسی که می‌خواهد تحلیل درست داشته باشد باید واقف باشد که ما از شعارها و آزمان‌های خود فاصله گرفته‌ایم و جامعه این را می‌بیند و لمس می‌کند. بخش قابل توجهی از مسئولان ما از شرایط آرمانی فاصله گرفته‌اند اما هنوز هم مسئولانی داریم که ذره‌ای از آن روحیات و شرایط زندگی اول انقلاب فاصله نگرفته‌اند و این مسئولان، کم نیستند.   

قربانی ادامه داد: اولین مولفه این است که ضعف‌ها و مشکلات که بسترساز اتفاقات دیگر هستند را بشناسیم و تشخیص دهیم و ببینیم چه کسانی اول آغاز کرده‌اند. جامعه بیدار با قشر طلایه‌دار خود یعنی دانشجو باید در این مساله چه کند؟ باید مطالبه‌گری و اصلاح کند و با مطالبه‌گری، حاکمیت را مجبور کند آن‌هایی که از مسیر منحرف شده‌اند را با انسان‌های شریف و پاکدست جایگزین کند.

وی خطاب به دانشجویان عنوان کرد: مولفه دیگر شناخت بازیگران صحنه است؛ متاسفانه امروز به خاطر وجود تنفر در جامعه و نفرت‌پراکنی توسط اطراف و نیروهای بیرونی، واقعیت‌ها در این غبار گم می شود و این مختص امروز نیست. شرایط امروز ما بسیار شبیه به زمان امام علی(ع) است.

انتهای پیام
captcha