حضور ۱۰۰ دانشجو‌معلم خوزستانی در طرح «اندیشه مطهر»
کد خبر: 4110259
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

حضور ۱۰۰ دانشجو‌معلم خوزستانی در طرح «اندیشه مطهر»

شانزدهمین دوره طرح «اندیشه مطهر» ویژه دانشجومعلمان خوزستان از پنجم تا سیزدهم دی‌ماه برگزار می‌شود.

طرح «اندیشه مطهر»کریم عباسی، دبیر برگزاری شانزدهمین دوره طرح «اندیشه مطهر» حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از استان گفت: حوزه بسیج دانشجویی شهید ملایی دانشگاه فرهنگیان خوزستان مرحله تجمیع برون استانی شانزدهمین دوره طرح «اندیشه مطهر» را در قم، تهران و کرمان برگزار می‌کند.

وی افزود: این دوره از پنجم تا سیزدهم دی‌ماه با حضور ۱۰۰ نفر از دانشجومعلمان پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان در بخش آقایان برگزار می‌شود. شانزدهمین دوره طرح «اندیشه مطهر» با زیارت حرم حضرت معصومه(س) در ایام فاطمیه، حضور در مراسم حماسه نه دی و دوره تخصصی در تهران آغاز و با اعزام به راهیان نور و تجدید عهد و پیمان با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پایان می‌یابد.

عباسی ادامه داد: در این دوره مباحث کتب «طرح کلی اندیشه اسلامی» رهبر معظم انقلاب، «انسان در قرآن» شهید مطهری، انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم، عدالت و ولایت فقیه مرحوم علامه مصباح با حضور اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی تدریس می‌شود.

دبیر برگزاری شانزدهمین دوره طرح «اندیشه مطهر» حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خوزستان با بیان اینکه هدف از برگزاری دوره‌های مختلف طرح «اندیشه مطهر» تربیت معلمانی با مبانی قوی دینی و انقلابی است، افزود: با توجه به تأکیدات حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب به دانشجویان و دانشجومعلمان نسبت به مطالعه کتب شهید مطهری و دیگر اندیشمندان انقلاب اسلامی همچون علامه مصباح، در ادوار مختلف این طرح سعی می‌شود تا همه دانشجومعلمان مراکز و پردیس‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان خوزستان از مباحث معرفتی اين کتب اندیشه اسلامی بهره‌مند شوند و در پایان ۴ سال دانشگاه و شرکت در دور‌ه‌های هر ترم، تبدیل به نو معلمانی مجهز به شناخت بزرگ معلمان انقلاب اسلامی و مبانی اصیل اسلامی از طریق تدریس و مطالعه محتوای این دوره شوند.

وی گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خوزستان سعی دارد تا از طریق برگزاری مراحل مختلف طرح «اندیشه مطهر» در هر ترم دانشجومعلمانی کنش‌گر در زمینه تربیت نسل تمدن‌ساز و آینده‌ساز ایران اسلامی تحویل دستگاه عظیم آموزش و پرورش دهد. آیین نامه طرح «اندیشه مطهر» در هر سال تحصیلی در ۴ مرحله برنامه‌ریزی شده است که به ترتیب عبارتند از درون پایگاهی، مقدماتی درون استانی، تجمیعی برون استانی و ویژه نفرات برتر.

گفتنی است، هر دانشجو می‌تواند در هر مرحله حضور پیدا کند. این طرح از ابتدای مهر ماه هر سال تا مرداد سال بعد اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha