مراسم نکوداشت آیت‌الله شفیعی در دزفول آغاز شد
کد خبر: 4110472
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

مراسم نکوداشت آیت‌الله شفیعی در دزفول آغاز شد

مراسم نکوداشت آیت‌الله سیدعلی شفیعی ساعتی پیش با حضور علما و مسئولان کشوری و استانی در حسینیه ثارالله دزفول آغاز شد.

مراسم نکوداشت آیت‌الله شفیعیبه گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم نکوداشت آیت‌الله سیدعلی شفیعی و دو فرزندشان؛ طلبه شهید سیدمرتضی شفیعی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی؛ مسئول فقید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ساعتی پیش در حسینیه ثارالله دزفول با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی قاضی، امام جمعه دزفول در این مراسم با بیان این‌که عالم از منظر آموزه‌های دینی مقامی بس رفیع و بلند دارد، گفت: امام حسن عسکری(ع) از پدرانشان نقل می‌فرمایند که شدیدتر از یتمی که پدرش را از دست داده یتیمی است که از امامش بریده و منقطع است و حکم مسئله‌ای از دین را که مورد ابتلای اوست، نمی‌داند. هر کس این یتیم را در دامان خود گیرد و هدایت و ارشادش کند و شریعت ما را به او تعلیم دهد، همراه ما است. این توفیق برای علمای دین است.

وی اظهار کرد: آیت‌الله شفیعی عالم وارسته‌ای است که سال‌ها در سنگر محراب و منبر و تدریس معارف اهل بیت(ع)، به نشر علوم آنها اهتمام داشت؛ عالم زمان‌شناسی که با شناخت نیازهای فکری و فرهنگی جامعه با کوشش علمی و منش اخلاقی خود تشنگان معرفت را سیراب کرد. بنده از ابوالشهید آیت‌الله شفیعی تشکر و تقدیر می‌کنم که درخواست مصرانه ما را برای این اجلاس اجابت کردند و زمینه فیض را فراهم کردند.

امام جمعه دزفول افزود: برگزاری این اجلاس را با همه کمی‌ها و کاستی‌ها وظیفه جدی وقتی احساس می‌کردیم که با تلاش ستاد نکوداشت نخبگان و علما در دزفول موفق به انجام آن شدیم.

قاضی خاطرنشان کرد: آیت‌الله شفیعی سراسر عمر پر برکت خود را در تلاش و مجاهدت برای خدمت به دین، ولایت و مردم گذراند و‌ عنایت و لطف مقام معظم رهبری در صدور پیام هنگام بازگشت پیکر فرزندشان سید مرتضی و ارتحال فرزند برومندشان و نور چشممان؛ آقا سیدمحسن، سند افتخارآمیزی برای معظم‌له است‌.

همچنین حجت‌الاسلام زارع، دبیر ستاد مردمی نکوداشت علما و نخبگان شهرستان دزفول در این مراسم گفت: این ستاد، فصلی نو در کنش‌گری فرهنگی در شهرستان، استان و بلکه در کشور به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: این مجموعه مردمی و این ستاد به ابتکار بسیج جامعه مهندسان شهرستان دزفول شکل گرفت و هدف آنها دل‌مشغولی و تعلق‌خاطرشان به اعتلای فرهنگ دینی است. این مجموعه در تعاملی خاص با نهادهای حاکمیتی وارد شد و در جلسات متعددی نسبت به تبیین ضرورت گفتمان تکریم انسان‌هایی که می‌توانند در شاخص‌های مختلفی اسوه جوانان باشند، اقدام کرد.

زارع گفت: قریب یک سال و نیم از فعالیت این ستاد در دزفول می‌گذرد. در گام نخست مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه برگزار شد و در گام دوم مراسم بزرگداشت آیت‌الله شغیعی، عالم مجاهد و فقیه وارسته استان را برگزار می‌کند. دلیل انتخاب این زمان برای برگزاری این برنامه نزدیک شدن به سالروز عملیات کربلای چهار و سالگرد شهادت طلبه شهید سیدمرتضی شفیعی است؛ دلیلی که باعث شد آیت‌الله شفیعی برگزاری این مراسم را بپذیرند.

انتهای پیام
captcha