خدماتی که انجام دادیم به جهت پشتیبانی‌ آیت‌الله شفیعی بود
کد خبر: 4110562
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان:

خدماتی که انجام دادیم به جهت پشتیبانی‌ آیت‌الله شفیعی بود

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان با اشاره به نقش آیت‌الله شفیعی در استان گفت: بسیاری از کارها و خدماتی که انجام دادیم، به جهت پشتیبانی‌ و حمایت آیت‌الله شفیعی بود؛ ایشان کالجبل الراسخ از خادمان اسلام پشتیبانی می‌کردند.

آیت الله جزایریبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری، زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان در مراسم نکوداشت آیت‌الله سیدعلی شفیعی و دو فرزندشان که امروز، هشتم دی‌ماه در دزفول برگزار شد، گفت: فوت ناگهانی آقا سید محسن خیلی ما را اذیت کرد. به ایشان دلبسته بودم. خیلی مودب بود. خیلی با استعداد بود. بنده مکاسب شیخ را درس می‌دادم یکی از تلامیذ ما سیدمحسن بود. خیلی بااستعداد بود. از دیدن ایشان به وجد می‌آمدم. توجه من به سید محسن بود و به بقیه کاری نداشتم.
 
وی افزود: ایشان بعد به دانشگاه رفت و نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان را به عهده گرفت. یکبار به دوستان گفتم از سید محسن برای تدریس در حوزه دعوت کنیم. ایشان پاسخ داد من افتخار می‌کنم بیایم در حوزه را جارو کنم؛ تدریس به جای خود. و می‌خواست بیاید، اما موانعی پیش آمده بود.
 
آیت‌الله موسوی‌جزایری ادامه داد: یک شب ایشان پیش ما بود به ذهنم آمد و گفتم آقا سید به دانشگاه خدمت کرد‌‌ه‌ای. به حوزه علمیه بیا که برای قضیه خبرگان آماده بشوید. شما به جای ما آنجا باشید. اما خبرگان امتحان اجتهاد لازم دارد و گفتم دو سه سال فرصتی است که از الان بخوانید. خیلی هم خوشحال شد و یک کلمه گفت که شما بدانید من به دانشگاه آمدم اما از دانشگاه حقوق نگرفتم و گفت من آماده‌ام. این یک طرف قضیه است. یک طرف دیگر که احتمالاً خبر ندارید این است که بسیاری از دانشجویان مستضعف به ایشان مراجعه می‌کردند و ایشان برای این‌که نمی‌توانست جواب رد به آنها بدهد از دیگران قرض می‌گرفت و به آنها کمک می‌کرد. اینطور احساس مسئولیت می‌کرد. این است که وقتی ارتحال ایشان پیش آمد خیلی کلافه شدم و در فکر پدر ایشان بودم که خداوند به ایشان صبر کرامت بفرماید. ایشان بی تابی از خود نشان ندادند. در راه خدا صبر کردند و خیلی از صبر ایشان به تعجب آمدم.
 
زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان در پایان گفت: بسیاری از کارها و خدماتی که انجام دادیم، به جهت پشتیبانی‌ و حمایت آیت‌الله شفیعی بود. ایشان کالجبل الراسخ از خادمان اسلام پشتیبانی می‌کردند.

همچنین در این مراسم، محمود شالویی،  رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: نام دزفول با قهرمانان میدان تقوا و فضیلت و حماسه و ایثار به هم آمیخته است. کیست که نام دزفول را بشنود و شیخ انصاری را به یاد نیاورد؟ عالمی که نه به خاطر علم و مرجعیت که به خاطر تقوا و فضیلتش ماندگار شد؛ دزفولی که با نام آیت الله سید مجدالدین قاضی شناخته شده است.

وی با بیان اینکه این محفل یادکرد فضیلت تقوی است، گفت: اگر امروز می‌خواهیم از آیت‌الله شفیعی تقدیر کنیم برای شخص آقای شفیعی به تنهایی نیست؛ بلکه برای آن است که مسیری را که آیت‌الله شفیعی پیموده است، بشناسیم. باید این دستاورد را به نسل جدید منتقل کنیم. این باب گشوده است.

شالویی گفت: امسال این چهارمین برنامه نکوداشت است که در انجمن مفاخر برگزار می‌شود؛ مراسم اول مربوط به مرحوم آیت الله کوهستانی از علمای بهشهر، مراسم دوم برای مرحوم آقای محتشم کاشانی، مراسم سوم در ماه گذشته برای مرحوم آیت الله العظمی مرعشی برگزار شد و اینک در خدمت آیت‌الله شفیعی هستیم.

انتهای پیام
captcha