اعلام ویژه‌برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خوزستان
کد خبر: 4118352
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

اعلام ویژه‌برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خوزستان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر استان را در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد.

ویژه‌برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر زنگ انقلاب با حضور دانش آموزان در مراکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان نواخته می‌شود.

برگزاری ۴۴ ویژه‌برنامه با عنوان «جشن انقلاب» در قالب ایستگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

به مناسبت گرامیداشت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کتابخانه‌های سیار در قالب طرح «فجرانه پیک امید» به مناطق مرزی، عشایری و روستاها سفر کرده و به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری می‌پردازند.

ویژه‌برنامه‌های «گنج ماندگار» و «یاد یاران» از دیگر برنامه‌های مراکز استان اعلام شده که ضمن آن مربیان با حضور دانش آموزان کتاب خاطرات انقلاب را ورق می‌زنند و کودکان و نوجوانان با شخصیت‌های ماندگار و ایثارگر در راه آزادی سرزمین و انقلاب آشنا می‌شوند.

کانون استان در فضای مجازی همانند سال گذشته به مناسبت بزرگداشت ایام یوم‌الله ۲۲ بهمن همایش ادبی «نغمه امید» را با محوریت بررسی شعر انقلاب و نمایشگاه خوشنویسی «در امتداد باران» را برگزار خواهد کرد.

 انتشار فراخوان دومین مسابقه «در اوج بمان» با محوریت طراحی کانال در پیام‌رسان‌های ایرانی با موضوع ایران نیز از برنامه‌های ایام دهه فجر استان است.

آموزش‌وپرورش به عنوان یکی از اعضای کمیته کودک و نوجوان دهه فجر برگزارکننده جلسه محفل انس با قرآن، دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه دانش آموزان، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی، نمایشگاه کتاب، محصولات فرهنگی (عکس و پوستر و...) از دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی، نمایشگاه عفاف و حجاب، پویش دانش‌آموزی یاوران انقلاب، دعوت از سخنرانان انقلابی، خاطره گویی و راویان دوران انقلاب، برگزاری کارگاه توانمندسازی مداخله در بحران و برگزاری مسابقه حضوری (علمی-فرهنگی-تربیتی و اطلاعات عمومی) و... خواهد بود.

برگزاری جشن تکلیف پسران همزمان با روز میلاد حضرت علی (ع)، بازدید از موزه دفاع مقدس، برگزاری اردوی شبانه‌روزی، برگزاری مسابقه قرآنی حفظ سوره مبارکه فجر، گلباران مزار شهدا، آشنایی کودکان با انقلاب اسلامی، مسابقه نقاشی، دیدار با فرماندهی و کارکنان نیروی هوایی به مناسبت روز نیروی هوایی و... از جمله برنامه‌های اداره بهزیستی استان به مناسبت دهه فجر خواهند بود.

همچنین ویژه‌برنامه اهدای کتاب به مدارس با عنوان یک نهال، یک کتاب و تجهیز کتابخانه‌های مدارس از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

برنامه جشن انقلاب با طعم کتاب، قصه‌گویی، کاردستی و کاغذتا با موضوع انقلاب، مسابقه نقاشی و رنگ‌آمیزی پرچم، تشکیل گروه سرود انقلابی، دیدار و تکریم خانواده شهدا، گلباران مزار شهدا، برپایی سیاه چادر در مناطق روستایی و قصه‌گویی به زبان مردم آن مناطق به عنوان بخشی از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان عنوان شده است.

انتهای پیام
captcha