دهه فجر فرصتی برای آشنایی دانش‌آموزان با انقلاب اسلامی باشد
کد خبر: 4119006
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

دهه فجر فرصتی برای آشنایی دانش‌آموزان با انقلاب اسلامی باشد

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه اگر دختران ما اجازه جهاد در جنگ را داشتند حتماً مانند حسین فهمیده از انقلاب دفاع می‌کردند، گفت: امیدوارم در این ۱۰ روز دهه فجر فرصت خوبی فراهم شود تا دانش‌آموزان با مسائل انقلاب آشنا شوند.

مسعود حمیدی‌نژادبه گزارش ایکنا از خوزستان، مسعود حمیدی‌نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در آیین نواختن زنگ چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که امروز ۱۲ بهمن‌ماه در هنرستان دخترانه ساجده اهواز انجام شد، با بیان اینکه همه مسئولان و همه آحاد ملت باید از اتوبان یا گلوگاه مدرسه بگذرند، بیان کرد: امیدوارم در این ۱۰ روز دهه فجر فرصت خوبی فراهم شود تا دانش‌آموزان با مسائل انقلاب آشنا شوند.

وی افزود: در روزهای قبل از انقلاب، دیو سیاهی در کشور ما حاکم بود و سایر قدرت‌ها از جمله آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها این دیو هفت‌سر را حمایت می‌کردند. خوراک شاه سفرای آمریکا، اسرائیل و انگلیس بودند و برای هر حرکتی باید از آن‌ها اجازه می‌گرفت و هیچ‌گاه نمی‌توانست از سلطه آن‌ها خارج شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: انسان‌های زیادی را کشتند و دریایی از خون ساختند و بیش از دو تا سه هزار نفر را در میدان ژاله در روز ۱۷ شهریور کشتند تا در دل مردم و حضرت امام(ره) ترس ایجاد کنند اما هیچ‌کدام این دیوهای سیاه بر فرشته‌ها که مردم بودند پیروز نشدند و سپاه به رهبری امام پیروز شد.

حمیدی‌نژاد بیان کرد: امام(ره) در ۱۱۷ روزی که در پاریس حضور داشت به گونه‌ای عمل کرد که مردم آن‌جا عاشق امام شده بودند. به طور مثال امام(ره) در مراسم کریسمس برای تمام خانه‌ها گل می‌فرستاد و مسیحی‌های پاریس آنجا می‌رفتند تا ببینند امام(ره) چه شخصیتی دارد. زمانی که امام(ره) آن‌جا را ترک کرد بسیاری از این اتفاق ناراحت شدند.

وی تصریح کرد: سرویس اطلاعاتی فرانسوی‌ها می‌خواست امام(ره) را آن‌جا بکشد و شاه از آن‌ها خواسته بود که هر طور شده رهبر انقلاب اسلامی را شهید کنند تا این انقلاب به پیروزی نرسد. همه به امام(ره) توصیه می‌کردند که به ایران نیاید زیرا هواپیمایشان را ساقط می‌کنند اما حضرت امام(ره) گفت من به وظیفه‌ام عمل می‌کنم و با شجاعت تمام در ایران حضور پیدا کرد و در مدت ۱۰ روز بزرگ‌ترین حکومت دیکتاتوری و نظامی دنیا را در منطقه که پشتیبانی انگلیس، آمریکا و مرتدی‌های منطقه را داشت شکست داد و امام(ره) به پیروزی رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ما حسین فهمیده‌ها را داریم و قطعاً اگر دختران ما اجازه جهاد در جنگ را داشتند حتماً مانند حسین فهمیده از انقلاب دفاع می‌کردند. اکنون این انقلاب در اختیار این دانش‌آموزان است. برخلاف تبلیغات شومی که افراد ضعیف انجام می‌دهند و می‌خواهند بین مردم تفرقه بیندازند، این جشن را در کنار دختران‌مان گرفتیم تا بگوییم دختران ما از نظر مدیریتی، تربیتی و علمی سرآمد روزگار هستند و دانشمندان و مادران آینده در همین جمع هستند.

وی با بیان اینکه آنچه برای ما مهم است علم است، عنوان کرد: حضرت آقا دختران و پسران را به تهذیب، تعلیم و ورزش توصیه می‌کرد و این موارد باید مورد توجه قرار بگیرند.

انتهای پیام
captcha