توافق ایران و عربستان به نفع دو کشور و منطقه است
کد خبر: 4128691
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶

توافق ایران و عربستان به نفع دو کشور و منطقه است

آيت‌الله حیدری، توافق اخیر عربستان و ایران را توافقی حکیمانه دانست و گفت: قطعا اين توافق برد - برد است و به نفع ملت ایران. از نظر سیاسی و اقتصادی و از جهات مختلف هم به نفع عربستان و هم به نفع منطقه است.

آیت‌الله حیدریبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری، خطیب نماز جمعه امروز ۲۶ اسفند در خطبه‌های نماز جمعه اهواز بیان کرد: اهمیت تقوا روشن است اما یادآوری آن خیلی مهم است. تقوا ضرورت دارد چون انسان همواره در معرض غفلت قرار می‌گیرد و از حقایق روشن غافل می‌شود لذا انسان نیاز به تذکر دارد.

وی افزود: اهمیت تقوا ناشی از این است که تجلی روح دینداری است. یک انسان نمی‌تواند راه صحیح خداپرستی را طی کند سعادت و خوشبختی را در دنیا و آخرت تامین کند، مگر از راه تقوا. بدون تقوا انسان به هیچ جا نمی‌تواند برسد نه به دنیا و نه به آخرت.

آيت‌الله حیدری با بیان اينکه روح تقوا اخلاص است، افزود: انسان فقط برای خدا تقوا دارد اما راه تقویت اخلاص چیست؟ قرآن کریم می‌فرماید ما انبیا را که خالص کردیم از یک گذرگاه خالص کننده‌ای گذراندیم و آن هم یادآوری قیامت است. لذا بر همه ما لازم است که همواره به یاد قیامت باشیم؛ اینکه در سراسر قرآن یاد مرگ و قیامت بسیار تکرار شده، برای تربیت ما است.

وی بیان کرد: بنابراین نباید از این مساله مهم غفلت کنیم. وقتی به یاد مردگان به قبرستان می‌رویم مقداری باید در ما تاثیر گذارد. در تشیع جنازه و مجالس ختم شرکت کنیم و فقط برای تظاهر و شرکت صوری نباشد بلکه برای تذکر و یادآوری باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر کسی در دنیا عمل صالح و نور بصیرت داشته باشد در آخرت نور در آن تجسم پیدا می‌کند اما اگر کسی عقیده انحرافی و عمل بدی داشته باشد، روح و قلبش سراسر ظلمت و تاریکی است. همین ظلمت دنیایی باعث تجسم ظلمت آخرت می‌شود. 

آیت‌الله حیدری با اشاره به عاقبت مجرمان در آخرت، ادامه داد: در دنیا ممکن است انسان با پارتی بازی از مجازات رها شود اما در آخرت ممکن نیست. در آخرت به جهنمیان گفته می‌شود، پناهگاه شما آتش جهنم است چون سرپرستان شما در دنیا جهنمی بودند و الان خود جهنم سرپرست شما است اما در دنیا سرپرستان مومنان اولیاء خدا هستند و به سوی بهشت می‌روند.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان و تقارن آن با عید نوروز، گفت: عید نوروز عیدی ملی است که محبوب ملت ایران و دیگر ملت‌ها است. عید نوروز در عین حال چون بر اساس فطرت آدمی است، ارزش‌های خوبی دارد مثل عید دیدنی و لباس نو پوشیدن. ایجاد شرایط نشاط آور خوب است و با روح اسلام هماهنگ است و تضاد و ناسازگاری ندارد.

آیت الله حیدری گفت: ملت مسلمان ایران با اینکه اکثرا با جان و دل مسلمان شدند این روزها را به عنوان عید ملی برای خود نگه داشتند و این هیچ اشکالی ندارد. انسان می‌تواند همه زندگی را با امیدواری نسبت به آینده و حرکتی  رو به جلو داشته باشد که همه این ها نشان دهنده نوروز است. در حدیثی از امام صادق(ع) به نکته مهمی اشاره شده است که در روز عید نوروز فرمودند هیچ روزی از نوروز نیست مگر اینکه امیدوار بشویم به فرج حضرت قائم (عج) و بدانید که نوروز از روزهای ما و شیعیان ما است. امام صادق (ع) مژده مهمی به شیعیان می‌دهد که باید در ایام نوروز منتظر فرج امام زمان(عج) باشند که البته با شعار نیست.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری به مناسبت روز درختکاری ضمن مطالبه کاشت درختان، اشاره‌ای به فتنه‌ای که در برخی مدارس کشور اتفاق افتاده، داشتند و از قوه قضاییه خواستند برخورد و اشد مجازات نسبت به کسانی که ثابت شد فتنه گری انجام دادند، صورت بگیرد. مخصوصا آنانی که به اجنبی وابسته‌اند و در این زمينه عفوی نیز در کار نیست.

آیت الله حیدری اظهار کرد: امیدواریم دستگاه‌های امنیتی هرچه زودتر این مطلب را روشنگری کنند تا دشمنان ایران و اسلام سوء استفاده نکنند. همین روزهای اخیر پارلمان اروپا بیانیه‌ای علیه سپاه پاسداران صادر کرد و رسما به بهانه مدارس و مسمومیت‌ها خواستار قرار دادن سپاه در لیست تروریست‌ها شد. معلوم است این‌ها زیر سر اروپا است. اصلا سراسر عملکردشان تروریستی و حمایت از تروریست‌ها است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص توافق اخیر عربستان و ایران گفت: ما باید از دولت جمهوری اسلامی و دبیر عالی شورای امنیت ملی تشکر کنیم. البته پایه گذار توافق حاج قاسم بود. توافق توافقی حکیمانه است. البته حاج قاسم سرباز مقام معظم رهبری بود. قطعا توافق برد - برد است و به نفع ملت ایران. از نظر سیاسی و اقتصادی و از جهات مختلف هم به نفع عربستان و هم به نفع منطقه است و تنها متضرر اسراییل و آمریکا است. برای اینکه توافق را بهم بزنند شب و روز کار می‌کنند. 

آیت الله حیدری در پایان گفت: اخیرا صدا و سیما سریال سلمان فارسی را در حال تولید دارد که تشکر می‌کنیم. قطعا سلمان فارسی جزو بهترین سریال‌ها خواهد بود. این شخصیت طبق فرمایش پیامبر(ص)، سلمان محمدی و از اهل بیت است. مقام ایشان بالاتر از قومیت و ملت است اما در عین حال برای ملت ایران و مخصوصا خوزستان مایه فخر است و در اکثر روایت‌ها می‌گویند اهل رامهرمز یا اهواز بوده است.

انتهای پیام
captcha