دولت برای اصلاح ساختارهای بانکی وقت ویژه بگذارد
کد خبر: 4129680
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
امام جمعه اهواز:

دولت برای اصلاح ساختارهای بانکی وقت ویژه بگذارد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد یکی از لازمه‌های رشد تولید را فراهم کردن زیرساخت‌های تولید دانست و گفت: دولت باید وقت ویژه‌ای برای اصلاح ساختارهای بانکی بگذارد. امروز ما شاهد بهره‌برداری‌های غیرشرعی و ربا در کشور هستیم.

حجت الاسلام موسوی فردبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز، امروز، چهارم فروردین در خطبه‌های نماز جمعه، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی با اشاره به آیه 185 سوره بقره «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقانِ» گفت: حلول ماه مبارک رمضان و همچنین سال جدید را به شما تبریک و تهنیت عرض می‌کنم؛ ان‌شاءالله خداوند این ایام را بر ما مبارک گرداند. همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند مبارک بودن و نامبارک بودن، به عمل ما ارتباط دارد؛ اینکه چگونه عمل کنیم و آیا می‌توانیم کاری کنیم که امسال مبارک باشد.

وی اظهار کرد: انسان باید برنامه‌ریزی کند. مردم و مسئولان باید با برنامه‌ریزی و تعامل با یکدیگر عملی را انجام بدهند که مورد رضایت خدای متعال باشد.

موسوی‌فرد در ادامه با تأکید بر رعایت حرمت ماه رمضان گفت: گذشته از این تلاش کنیم خود روزه بگیریم به دیگران نیز توصیه می‌کنیم که روزه بگیرند و اگر خدای ناکرده بیمار باشند یا مسافر هستند نباید تظاهر به روزه‌خواری بکنند. تمام مغازه‌هایی که غذای آماده ارائه می‌دهند باید پس از نماز مغرب و عشا خدمات خود را ارائه کنند. دادستان باید با قاطعیت به میدان بیاید. رعایت حرمت ماه رمضان از واجبات الهی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: نکته دیگر رعایت حال مردم است. همه کسانی که معیشت مردم را تأمین می‌کنند دقت کنند نباید از فرصت‌هایی که خداوند به ما می‌دهد سوءاستفاده کنیم. در برخی از کشورهای اسلامی همزمان با ماه مبارک رمضان بر سردر مغازه‌ها نوشته شده است که به حرمت ماه رمضان قیمت‌ها را کاهش می‌دهیم، اما در اینجا برخی اقلام مورد نیاز مردم را احتکار می‌کنند و حاضر نیستند نیازمندی‌های مردم را با قیمت کمتر به آنها ارائه دهند و هر چه که نیاز مردم است در این روزها گران می‌شود. نیاز است که دادستانی به میدان بیاید. برخی از خدا بی‌خبران در این روزها به احتکار می‌پردازند؛ مردم باید برخورد قاطع مسئولان با این افراد را ببینند و این‌گونه نباشد که گروهی معیشت مردم را گرو بگیرند.

امام جمعه اهواز در ادامه سخنان خود با اشاره به عظمت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: عظمت ماه مبارک رمضان به‌واسطه نزول قرآن کریم است. ماه رمضان اگر در پیشگاه خداوند آنقدر فضیلت دارد که حتی عمل غیر ارادی ما مانند نفس کشیدن و خوابیدن پاداش دارد و تلاوت یک آیه از قرآن ثواب ختم قرآن را دارد و ثواب هر عمل خیری در آن مضاعف می‌شود، این عظمت به خاطر نزول قرآن است.

موسوی‌فرد تأکید کرد: در خانواده برنامه‌ریزی کنید‌. قرآن بخوانید. مسئولان فرهنگی توجه کنند که باید در این ماه زندگی ما بر محور قرآن باشد. بسیار مهم است که در این ماه به قرآن توجه ویژه به شود.

امام جمعه اهواز ادامه داد: نکته پایانی این خطبه در ارتباط با شعار سال، یعنی مهار تورم و رشد تولید است. توجه به شعار سال نباید به چند نامه و عنوان محدود شود. دولت در حد توان در مدت گذشته به این شعار عمل کرده است، اما مسئولان، کارگروه‌های متعدد و مختلفی از نخبگان استانی تشکیل بدهند و در همین ابتدای سال اولویت‌هایی را معین بکنند.

موسوی‌فرد با اشاره به حضور اخیر رئیس‌جمهور در استان خوزستان و ابلاغ سلام وی به مردم گفت: در آینده نه چندان دور هیئت دولت برای بررسی کارهای سابق و عملیاتی کردن مصوبات به خوزستان سفر می‌کند. ان‌شاءالله در خوزستان شاهد تحول بنیادین باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مسئولان در همین ابتدای سال این مطالبه رهبر معظم انقلاب را درباره مهار تورم و رشد تولید جدی بگیرند.‌ رشد تولید در ایران اسلامی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ حمایت از سرمایه‌گذاری، پرداخت انواع تسهیلات ارزی و معافیت‌های مالیاتی و عوامل تشویق‌کننده مهم است.

وی ادامه داد: در بحث الزامات رشد تولید و اینکه چه کار کنیم که تولید رشد شتابنده داشته باشد به نحوی که مردم برکات آن را ببینند، هفت توصیه بیان می‌شود، اما پیش از آن بدانیم در اوایل انقلاب اسلامی در زمینه دفاعی و همین‌طور در زمینه علم و تکنولوژی در جهان عقب بودیم، اما الان رتبه‌های اول جهان را داریم. آیا نمی‌شود اقتصاد را در همین شرایط متحول کرد؟ حتما می‌شود. لازمه‌اش برنامه‌ریزی مسئولان است. امیدوار باشیم. مردم و دولت در کنار دیگر می‌توانند بر مسئله معیشت غلبه کنند.

موسوی‌فرد در ادامه به بیان الزامات رشد تولید پرداخت و گفت: تعیین اولویت‌های تولید بسیار مهم است. دوم افزایش انگیزه تولید است یعنی کاری کنیم که انگیزه‌ برای تولید و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی افزایش پیدا کند و به سمت فعالیت‌های نامبدل مثل طلا، دلار و خانه های خالی نزدیک. لازمه دیگر فراهم کردن زیرساخت‌های تولید است. دولت باید وقت ویژه‌ای برای اصلاح ساختارهای بانکی بگذارد. امروز ما شاهد بهره‌برداری غیرشرعی و ربا در کشور هستیم.

امام جمعه اهواز افزود: لازمه دیگر رشد تولید شفافیت و ارتقای امنیت سرمایه گذاری، همچنین توسعه و ارتقای امنیت مالی تولید و پیش‌بینی خطرپذیری تولید و کنترل قاچاق کالاست. مسئولان باید به سمت کیفیت بخش کالای تولید داخلی بروند و مردم استفاده از کالاهای غیر ایرانی را بر خود حرام کنند.

موسوی‌فرد در پایان گفت: ‌توصیه پایانی این است که تلاش کنید برای لحظه لحظه این ماه و فرصت‌های طلایی آن برنامه‌ریزی کنید.

یادآور می‌شود، به‌مناسبت ماه مبارک رمضان در حاشیه مراسم نماز جمعه امروز، پرچم متبرک جلسات خانگی قرآن توسط دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان رونمایی شد. این پرچم متبرک حرم مطهر رضوی به جلسات خانگی قرآن اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha