احکام الهی برای رسیدن به حیات انسانی است
کد خبر: 4130719
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

احکام الهی برای رسیدن به حیات انسانی است

امام جمعه اهواز با بیان این که مهم‌ترین فلسفه خلقت، راه پیدا کردن به حیات انسانی است، گفت: مطابق این آیات قرآن، هر حکمی از احکام الهی از جمله نماز و روزه انسان را احیا می‌کند.

حجت الاسلام موسوی فردبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فر، امام جمعه اهواز امروز ۱۱ فروردین در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با تاکید بر رعایت تقوای الهی و تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و گرامیداشت روز جمهوری اسلامی بیان کرد: امام عظیم الشأن، با درایت و با توجه به آنچه در آیات می‌بینیم، قالب جمهوری اسلامی را بنا نهاد؛ در تمام این سال‌ها عده‌ای تلاش کردند جمهوریت و اسلامیت را بزنند اما ستون خیمه انقلاب که ولایت فقیه است، مستحکم از آن حراست کرده است.

وی افزود: باید اسلام با معنا در جامعه نقش ایفا کند و مردم نیز باید در کنار اسلام، نقش کلیدی داشته باشند.

امام جمعه اهواز گفت: با توجه به در پیش بودن ۱۳ نوروز و همزمانی این روز با ماه مبارک رمضان، باید حرمت این ماه حفظ شود. نکند خدایی نکرده برخی از سنت‌ها موجب شود حرمت این ماه شکسته شود. باید از ماه رمضان که یک فرصت الهی است، استفاده شود.

موسوی‌فرد با اشاره به آیه "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ" گفت: مهم‌ترین فلسفه خلقت، راه پیدا کردن به حیات انسانی است که مطابق این آیه قرآن، زمانی که خداوند و رسول خدا در زمینه جهاد فی سبیل الله فراخوان می‌کنند باید مردم به عهد و پیمان خود عمل کنند.

وی بیان کرد: تنها جهاد در راه خدا حیات ایجاد نمی‌کند بلکه هر حکمی از احکام الهی از جمله نماز و روزه انسان را احیاء می‌کند.

امام جمعه اهواز با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) عنوان کرد: یکی از کسانی که جزء ارکان دین است و دین را احیاء کرده، حضرت خدیجه (س) است. خدیجه کبری، طاهره، ام الایتام و سیده قریش از القاب این زن پاکدامن هستند.

موسوی‌فرد با اشاره به فرهنگ پوشش گفت: چه کسانی دارند فرهنگ پوشیدگی را مورد تمسخر قرار می‌دهند و برهنگی را تبلیغ می‌کنند؟ برخی از خانواده‌ها و جوانان دشمن را نشناخته‌اند؛ چگونه می‌توانیم این فرهنگ ناب را به این خانواده‌ها منتقل کنیم؟

وی تصریح کرد: دشمن رسانه‌های ما را بمباران کرده است؛ در هشت سال دفاع مقدس دشمن ابتدا پدافندها را می‌زد و بعد حمله می‌کرد بنابراین زمانی که پدافند نبود، با کمال آرامش زن و فرزند ما را مورد تعدی قرار می‌داد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه دشمنان حداقل عقبه ۲۰۰ ساله دشمنی با ایران اسلامی دارند، افزود: زمانی که دشمن پدافندهایی که از دین حمایت می‌کند را بزند، دوست را دشمن قلمداد می‌کند و دشمنی خود را در دوستی نشان می‌دهد.

موسوی‌فرد گفت: تا کمتر از ۱۰۰ سال قبل در فرهنگ اروپا نوعا پوشیدگی وجود داشت اما برای مطامع خود، زن را از درون خانه‌ها بیرون کشیدند و افرادی تحت عنوان توسعه، زن را در خدمت توسعه خود قرار دادند و انسانیت را از بین بردند. از حدود ۸۰ سال قبل فمنیستی را بنا بر مطامع خود باب کردند و اکنون خودشان از این مسئله می‌نالند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه حجاب یکی از مسائل قانونی است، ادامه داد: زمانی که موضوع مهمی جنبه اجتماعی و عمومی پیدا می‌کند، الزاما باید پشتوانه قانونی داشته باشد؛ این مساله، عمومی و اجتماعی است و باید به بهترین شکل اجرا و رعایت شود.

موسوی‌فرد گفت: اگر این گونه باشد که هر کسی قانون را نپسندید برچسب اجبار روی آن بزند و بگوید تمکین نمی‌کنم؛ نباید به این عقل خندید؟ مثلا انسان نمی‌تواند بگوید آثار منفی استفاده نکردن از کمربند ایمنی را می‌داند اما کمربند ایمنی را به دلیل اجباری بودن، نمی‌پذیرد؛ قانون است و باید رعایت کنند.

وی افزود: دشمن می‌خواهد بین مردم دودستگی ایجاد کند. بنابراین وظیفه مردم تنها تذکر زبانی است. مردم نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند و علاوه بر تذکر زبانی، باید موارد هنجارشکن را گزارش کنند.

موسوی‌فرد گفت: دستگاه قضاء، سپاه و دولت تمام قد در میدان آمده و مردم هم باید همراهی کنند. 

انتهای پیام
captcha