واگذاری 180 قطعه زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگر خرمشهر و آبادان
کد خبر: 4142503
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶

واگذاری 180 قطعه زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگر خرمشهر و آبادان

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، یکی از برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر را واگذاری 180 قطعه زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگر خرمشهر و آبادان اعلام کرد.

حجت الاسلام فریحیبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت‌الاسلام و المسلمین عادل فریحی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان، در نشست خبری با برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: در راستای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، برنامه‌های گسترده‌ای توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند پیش بینی شده که این آیین را در سال جاری‌ متفاوت تر سال‌های گذشته، جلوه خواهد بخشید.

وی با اشاره به برگزاری همایش بانوان اسوه صبر و مقاومت در خرمشهر و تکریم رزمندگان بانو در خلال ۴۵ روز مقاومت خرمشهر، ادامه داد: در این راستا، اجرای موزه مجازی جنگ در دستور کار قرار گرفته است. در سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، جشن برزگ آزادسازی در خرمشهر برگزار خواهد شد که در این برنامه، رزمایش آبی،خاکی نیز اجرا می‌شود.

فریحی اضافه کرد: دعوت از هنرمندان ملی برای اجرای برنامه در خرمشهر و اجرای کارگاه‌های آموزشی و اجرای نقاشی هنرمندان تجسمی همراه با ترسیم تمثال شهدا، همچنین بازسازی دیوارنگاره مسجد جامع خرمشهر که توسط هنرمند قدیمی کشورمان در سال های جنگ ایجاد شده، با اجازه این هنرمند،از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.

وی با اشاره به اهدای قطعه زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگر منطقه، گفت: در سالروز آزادسازی خرمشهر، بالغ بر ۱۸۰ قطعه زمین به وسعت ۷/۵ هکتار به خانواده‌های شاهد شهرهای آبادان و خرمشهر واگذار می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: فاز اول بهسازی گلزار شهدای خرمشهر با همکاری شهرداری این شهر و بنیاد شهید، به بهره برداری خواهد رسید.

فریحی افزود: برپایی تور گردشگری و بازدید از بناهای تاریخی دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنری در خیابان ساحلی خرمشهر تا سوم خردادماه از جمله برنامه‌های این معاونت در گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره جایزه بزرگ «بهروز»، یادآور شد: این جشنواره برای انتخاب برترین آثار مصور میان هنرمندان برگزار خواهد شد و در سال‌های آینده دبیرخانه این همایش نیز ایجاد و در سطوح ملی و منطقه ای برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: کاروان «راویان فتح» با حضور در منازل خانواده‌های شاهد و ایثارگر، تکریم و دیدار با خانواده‌های معظم شاهد، شب خاطره با شعرای ملی و منطقه‌ای، ارائه خدمات درمانی به خانواده‌های کم بضاعت در مرکز درمانی فخرالنساء، از دیگر برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر است.

فریحی، با اشاره به انجام برنامه‌های محیطی همچون نورافشانی، اظهار کرد: خرید تجهیزات برای مراکز ترک اعتیاد منطقه با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی در سالروز آزادسازی خرمشهر، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۳۴ برنامه ورزشی در این مناسبت با همکاری ادارات ورزش آبادان، خرمشهر و مینوشهر برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از برنامه فاتحان به عنوان یک برنامه ملی نام برد و گفت: همایش فاتحان در سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار خواهد شد که در آن پذیرای چهره‌های ملی خواهیم بود.

فریحی، از افتتاح هتل جهان آرا در خرمشهر با همکاری مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد و یادآور شد: با افتتاح این هتل، تعداد هتل‌های منطقه آزاد اروند به عدد ۲۱ ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha