اعلام برنامه‌های رویداد ملی و منطقه‌ای «خانه‌ام خرمشهر»
کد خبر: 4142778
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰

اعلام برنامه‌های رویداد ملی و منطقه‌ای «خانه‌ام خرمشهر»

اهدای اولین جایزه هنری شهید «بهروز مرادی»، رونمایی از تابلوی عکس «خرمشهرها» و سردیس سرداران خرمشهر، برگزاری شب شعر و خاطره «شهر آسمانی» و اجرای نقاشی دیواری به عنوان برنامه‌های رویداد ملی و منطقه‌ای «خانه‌ام خرمشهر» به مناسبت سوم خرداد اعلام شد.

سید مهدی ابطحیبه گزارش ایکنا از خوزستان، سیدمهدی ابطحی، دبیر مجموعه رویدادهای ملی و منطقه‌ای «خانه‌ام خرمشهر» روز گذشته، اول خرداد در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با چهل و یکمین سالروز حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر، حوزه هنری انقلاب اسلامی مجموعه‌ای از رویدادهای ملی و منطقه‌ای را تحت عنوان «خانه‌ام خرمشهر» از دوم تا پنجم خرداد 1402 در خرمشهر برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: رویدادهای اصلی این مجموعه، از عصر روز سوم خرداد با برگزاری آیین اهدای اولین جایزه هنری شهید بهروز مرادی آغاز شده و در ضمن آن از تابلوی عکس «خرمشهرها» و همچنین سردیس سرداران خرمشهر رونمایی می‌شود. در ادامه، و در شامگاه سوم خرداد، موزه دفاع مقدس خرمشهر شاهد برگزاری شب شعر و خاطره «شهر آسمانی» با حضور شاعران و عکاسان دفاع مقدس خواهد بود. همچنین در این شب خاطره، طی آیینی رسمی از سیدصالح موسوی، یکی از بازماندگان مدافعین خرمشهر تقدیر خواهد شد.

ابطحی افزود: در بخش دیگری از مجموعه رویداد «خانه‌ام خرمشهر»، در مسجد جامع این شهرستان به مدت دو‌ روز کارگاه طراحی و اجرای نقاشی دیواری با حضور اساتید حوزه هنری و هنرمندان آبادان و خرمشهر برگزار خواهد شد. همچنین در این مسجد از سوم خرداد به مدت 20 روز آثار ماندگار استاد ناصر پلنگی ترمیم خواهد شد.

دبیر مجموعه رویدادهای ملی و منطقه‌ای «خانه‌ام خرمشهر» اضافه کرد: در ادامه بخش آموزشی ابن مجموعه، کارگاه ۳ روزه فنون روایت با حضور هنرجویان معاونت آموزش و هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی در قالب اردویی سه روزه برگزار خواهد شد.

وی گفت: طراحی و اجرای ۳ دیوارنگاره توسط اساتید حوزه هنری در خرمشهر، اکران فیلم سینمایی غریب در سینما کیهان آبادان با حضور هنرمندان، فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه خرمشهر و آبادان در چهارم خرداد و آغاز پروژه بازسازی و ایجاد کاربری جدید مجموعه هنری نخل خرمشهر از دیگر بخش‌های مجموعه رویدادهای ملی و منطقه‌ای «خانه‌ام خرمشهر» است. 

انتهای پیام
captcha