کتاب «پیک سحر» منتشر شد
کد خبر: 4143737
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

کتاب «پیک سحر» منتشر شد

کتاب «پیک سحر» روایت زندگی سیدجبار موسوی از مبارزان انقلاب اسلامی در اهواز توسط انتشارات راه یار، منتشر شد. 

کتاب «پیک سحر»به گزارش ایکنا از خوزستان، کتاب «پیک سحر» روایت زندگی سیدجبار موسوی از مبارزان انقلاب اسلامی در اهواز توسط انتشارات راه یار، منتشر شد. 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: سید خودش بچه کف خیابان بود. توی همین محله‌ها بزرگ شد. توی همین کوچه‌های خاکی کشتی گرفت و فوتبال بازی کرد. بچه‌های خیابان را می‌فهمید؛ برای همین اغلب دنبال بچه‌های نمازخوان انقلابی نمی‌رفت.‌ دلش می‌خواست بچه‌های خیابان را متحول کند. می‌گفت: «گلچین نکنین. همۀ بچه‌ها رو دوست داشته باشین. بینشون فرق نذارین. همون‌هایی رو بیارین مسجد که فکر می‌کنین اصلاً توی فضا نیستن. من دنبال همین بچه‌هام. با این‌ها دوست و رفیقم.»

کتاب «پیک سحر» با تدوین مهرزاد قوی‌فکر و با تحقیق هادی سلامات و علی هاجری نوشته شده است. ویراستار این کتاب معین پایدار و منیره زین‌العابدین یرنانی هستند. این کتاب در ۱۴۳ صفحه با قیمت۵۰ هزار تومان منتشر شده است. 

سید جبار موسوی، از مبارزان انقلاب اسلامی استان خوزستان است که از سال ۱۳۵۶ به همراه جمعی از همفکرانش در تشکیلات مردمی به نام «پیک سحر» فعالیت‌های خود را به منظور آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان خوزستانی به ویژه اهوازی آغاز کرد. سید جبار موسوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی به همراه شهید موسی اسکندری برای اولین بار ایده لشکر قدس خوزستان را مطرح و سپس تاسیس کرد.

انتهای پیام
captcha