خیرین به انجمن حمایت از زندانیان اهواز کمک کنند
کد خبر: 4143974
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸

خیرین به انجمن حمایت از زندانیان اهواز کمک کنند

مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور گفت: مجموعه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در تلاش است با جلب کمک خیرین و نهادهای حمایتی تا حد توان مشکلات خانواده‌های زندانیان را حل کند.

زندانیانبه گزارش ایکنا از خوزستان، دائی، مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور در مراسم پاسداشت روز ملی نسیم مهر (روز ملی حمایت از خانواده زندانیان)، آیین اهدای ۱۶ سری جهیزیه، جشن عقد فرزندان مددجویان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان اهواز و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی که امروز ۶ خرداد در اهواز برگزار شد، گفت: مجموعه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در تلاش است با جلب کمک خیرین و نهادهای حمایتی تا حد توان مشکلات خانواده‌های زندانیان را حل کند.

وی با آرزوی خوشبختی برای این زوج‌ها، افزود: از همه خیرین می‌خواهم به این انجمن کمک کنند تا خدمات بیشتری به این خانواده‌ها ارائه شود.

مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور گفت: این انجمن‌ها پناهگاه این یتیم‌ها هستند و باید تقویت شوند؛ یتیم آن نیست که پدر نداشته باشد، به نظر من یتیم‌تر از افراد یتیم کسی است که پدر دارد اما پدرش بالای سر نباشد و در زندان باشد.

همچنین غلامرضا روشان، مدیرکل زندان‌های خوزستان نیز در این مراسم با اشاره به تامین جهیزیه برای فرزندان مددجویان گفت: برای کمک به خانواده زندانیان، این جهیزیه‌ها تامین شده است، اما تعداد زیادی از فرزندان مددجویان انتظار دارند هر چه سریعتر جهیزیه‌شان تامین شود که امیدواریم در این زمینه کمک شود.

وی افزود: در حال حاضر که هوا در اهواز گرم و زندگی بدون دستگاه سرمایشی سخت است، به ۵۲ کولر و ۲۰ یخچال برای خانواده‌های زندانیان نیاز داریم.

مدیرکل زندان‌های خوزستان گفت: انجمن حمایت از زندانیان خدمات ارزنده‌ای ارائه داده است به گونه‌ای که در سال گذشته ۳۰ سری جهیزیه تامین شد و مردم حدود ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به این انجمن کمک کردند. در زمینه‌های مختلف به این خانواده‌ها کمک شده است و امیدواریم این همت بیش از پیش شود.

محبوبه ایزدپناه، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این مراسم گفت: به دامادها توصیه می‌کنم در زندگی حواس‌شان به دل زنان‌شان باشد تا دل‌شان نشکند و به دختران نیز می‌گویم حواس‌شان به غرور آقایان‌شان باشد و هیچ وقت غرور همسران‌شان را خدشه‌دار نکنند. این دو کلید طلایی به قدری در زندگی متاهلی کارکرد دارند که اگر از آن‌ها استفاد شود بسیاری از مسائل و مشکلات در طول زندگی حل می‌شود.

وی عنوان کرد: یک هزار و ۶۰۰ خانواده زندانی در خوزستان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و ۴۳۰ خانواده تحت پوشش اداره‌کل بهزیستی خوزستان هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: بابت اینکه در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی امکان خدمت هر چند ناچیز و کوچک به این خانواده‌ها فراهم است، خدا را شکر می‌گویم اما از جهت دیگر می‌بینم که اقدامات لازم است اما کافی نیستند.

انتهای پیام
captcha