فرمانده انتظامی خوزستان معارفه شد
کد خبر: 4145051
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

فرمانده انتظامی خوزستان معارفه شد

آیین معارفه فرمانده انتظامی خوزستان با حضور سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی برگزار و طی آن سرتیپ دوم پاسدار سیدمحمود میرفیضی به عنوان فرمانده انتظامی جدید خوزستان معرفی شد.

فرمانده انتظامی خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی خوزستان امروز ۱۰ خرداد در اهواز برگزار شد. در این مراسم سرتیپ دوم پاسدار سید محمود میرفیضی با حکم سردار رادان به مدت سه سال به عنوان فرمانده انتظامی جدید خوزستان معرفی و از زحمات سردار سیدمحمد صالحی تقدیر شد.

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این آیین گفت: خوزستان، اهواز، خرمشهر، آبادان، نهر خین، همه و همه برای مردم ایران و رزمندگان و برای خود مردم استان خوزستان یادآور خاطراتی از جنس مقاومت، ایثار، گذشت و مهمان‌وازی و تحمل سختی‌ها و نه گفتن به سلطه است. 

وی افزود: خوزستان به ما یاد داد چگونه مقاوم باشیم؛ می‌شود در برابر خوف، با عزت مقاومت کرد. خوزستان به ما یاد داد که مقاومت به چه صورت می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت باشد و تحمل سختی‌ها و آوارگی می‌تواند از جنس عزت و اقتدار باشد.

رادان اضافه کرد: خوزستان حرکت به سمت پیروزی را معنا داد؛  معنای خاکی که با خون شهادت زیبنده شد. خوزستان یاد داد که چگونه خاک، منطقه و نقطه‌ای می‌تواند زیارتگاه میلیون‌ها نفر عاشق و جانباخته باشد. خوزستان و مردم آن مقاومت در برابر دشمن مغرور را یاد دادند. خوزستان دشمن را پشت خاکریز نگهداشت و اجازه نداد یک متر پیشروی کنند.

خاک وطن هیچ وقت از دست دادنی نیست

وی گفت: خوزستان به ما یاد داد که خاک وطن هیچ وقت از دست دادنی نیست. وطن حرمت دارد. خوزستان یاد داد چگونه با گذشت عاشق  باشیم و در گذر زمان این خاک مسیر عاشقان کربلا باشد. خدمت در کنار چنین مردمی توفیق الهی چیز دیگری نیست. ثمره تلاش و مقاومت شما این شد که مدتی توفیق خدمت در چنین خاکی داشته باشید.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: معمولاً خدمت از جنس امنیت و نیروی انتظامی و آنچه نیاز واقعی همه است، از موضوعاتی است که مردم ‌به آن توجه دارند. اینکه چگونه در ذهن مردم باشید، از هنرمندی‌هایی است که باید در جهت آن تلاش شود. مردم مستحق بهترین خدمت هستند.

وی ادامه داد: فاصله دیروز تا فردا فاصله‌ای است که خدا منت می‌گذارد تا بتوانیم برای آخرت خود ذخیره کنیم. یکی از شغل‌های پیچیده و سخت، شغل نظامی و نیروی انتظامی است چراکه در همه عرصه‌ها و زمان‌ها و جغرافیا به همه مردم خدمات انجام می‌دهد. در یکی از دیدارها رهبری فرمودند در نظام جمهوری اسلامی ایران هر کاری ثواب است و هر چه کار سخت‌تر باشد ثواب آن بیشتر است‌.

سردار رادان با اشاره به ایام راهپیمایی اربعین ادامه داد: به زودی عملیات بزرگ اربعین را در پیش داریم‌ و وظیفه خود می‌دانیم که با توجه به مشخصات استان خوزستان، فرماندهی مرزبانی و انتظامی را از قبل تقویت کنیم. همکاران ما در خوزستان جزو کسانی بوده‌اند که زحمات فراوانی برای داشتن کار سخت در  توشه دنیا و آخرت داشتند. سردار صالحی در زمان خود کار را به درستی، با درایت و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها انجام داد.

وی با اشاره به انتصاب سردار میرفیضی به فرماندهی انتظامی خوزستان افزود: در انتخاب خود به فرزند خوزستان رسیدیم که خوزستان را می‌شناسد و امیدواریم بتواند پرچم برافراشته شده امنیت را از دست سردار صالحی بگیرد.

رادان تأکید کرد: ارزیابی نشان می‌دهد که استان خوزستان یکی از بهترین شوراهای تأمین در کشور را دارد و تک تک اعضای آن را می‌شناسم. فرماندهان قبلی باید روی چشم ما جای داشته باشند، من نیز وقتی منصوب شدم گفتم دستور سردار اشتری‌مقدم است.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت خوب همکاران بسیجی، عشایر، بزرگان، مسئولان و مردم باید استان خوزستان برای کسانی که تلاش می‌کنند امنیت مردم را خدشه‌دار کند ناامن شود؛ از هر جنس و شکل و صورتی که می‌خواهند باشند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: باید تلاش برنامه‌ریزی شده جهت‌دار و با قاطعیت با کمک شورای تأمین و دستگاه قضا انجام شود. معنی ندارد کسی بخواهد صدایی در اختیار داشته باشد و از آن، برخلاف امنیت مردم استفاده کند.این منطقه باید برای این افراد ناامن شود. این منطقه مقدس است و خود نوعی حرم است. این منطقه باید محلی برای آرامش و آسایش مردم برای انجام فعالیت‌های روزمره باشد و ما هم باید هر کاری از دست‌مان بر می‌آید انجام دهیم. 

 تلاش برای مردم تلاش برای خدا است

سیدعلی‌اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان نیز در این برنامه گفت: امیدواریم این انتصاب با درک و شناخت از استان خوزستان، بتواند منشأ اثر و موفقیت‌ها و تأمین امنیت استان خوزستان مستمر باشد.

وی افزود: آنچه از شما می‌خواهیم تلاش برای مردم و تلاش برای خدا است تا استان خوزستان آرامش و امنیت داشته باشد. استان خوزستان همیشه تحت نظر برنامه‌ها و خیانت‌های دشمنان و به خاطر مردم با ولایت و انقلابی، همیشه مقطع نبرد بوده است. امیدواریم فرمانده جدید انتظامی با شناخت خوبی که از استان خوزستان دارد بتواند منشأ اثر باشد.

استاندار خوزستان خطاب به فرماندهان انتظامی استان خوزستان گفت: تلاش برای مردم تلاش برای خدا است. برخی می‌خواهند به یک شکل در استان خوزستان ناامنی وجود داشته باشد و امیدواریم برنامه‌های شما، توطئه‌ها را خنثی کند. دشمن پیچیده شده است و این پیچیدگی را در نقطه تلاقی با نیروی انتظامی می‌خواهد شکل دهد و شما باید متقابلا پیچیده باشید تا بتوانید موفق باشید.

از پشتیبانی مردم خوزستان تشکر می‌کنم

سردار سیدمحمد صالحی فرمانده پیشین انتظامی خوزستان در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات نیروی انتظامی و شورای تأمین استان گفت: افتخار خدمت در لباس مقدس سربازی امام زمان در نظام ولایی، افتخاری بزرگ بود که از دهه ۶۰ نصیب من شد و در خدمت ۴۰ ساله جهت تأمین آسایش هموطنان سعی و تلاش خود را به کار گرفتم.  

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر در حوزه انتظامی خوزستان، افزود: از جمله اقدامات انجام‌شده می‌توان به کشفیات در حوزه سلاح و مهمات غیرمجاز به تعداد ۱۱ هزار و ۱۷۸ قبضه سلاح غیرمجاز و ۳۲۹ هزار  و ۱۹۹  فشنگ اشاره کرد.

فرمانده سابق انتظامی خوزستان گفت: انهدام کامل باندهای قاچاق مواد مخدر و کشف ۲۴ هزار و ۶۱۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی، دستگیری ۲۷ هزار و ۱۶۰ نفر از قاچاقچیان و خرده‌فروشان و دستگیری سرکرده‌ها و متلاشی کردن باندهای سارقان مسلح و تلاش در جهت وحدت اقوام با توجه به تنوع اقوام در استان خوزستان از جمله اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر است.

صالحی ادامه داد: برقراری امنیت مرزهای چذابه و شلمچه برای تردد زوار اربعین حسینی بدون عیب و ایراد، در طول ایام اربعین ایجاد شد و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تردد در سامانه‌های ما ثبت شد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور عنوان کرد: در مأموریت چهار ماهه پس از فوت خانم امینی که همه می‌گفتند استان خوزستان، استان سفید است اما کسی نپرسید چرا؟ همدلی و هم‌افزایی با شورای تأمین به ویژه نیروهای مسلح، حضور نیروهای مسلح در کف خیابان که پای کار بودند و ایستادند موجب شد که در بحث اغتشاتشات در خوزستان مشکل خاصی نداشته باشیم.

فرمانده پیشین انتظامی خوزستان گفت: از کمک و پشتیبانی مردم استان خوزستان به ویژه عشایر غیور عرب، لر، ترک، بهمئی، بهبهانی، شوشتری و دزفولی و همراهی استاندار و اعضای شورای تامین خوزستان تشکر می‌کنم.

مردم خوزستان شایسته بهترین‌ها هستند

سردار سیدمحمود میرفیضی، فرمانده انتظامی خوزستان نیز در این آیین گفت: امیدواریم بتوانیم با همت و تلاش مضاعف و همراهی همکاران و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق رضای خدا و مردم استان خوزستان که شایسته بهترین‌ها هستند، خدمت کنیم.

وی افزود: بر اساس فرامین مقام معظم رهبری، با همراهی فرماندهی فراجا و سایر دستگاه‌ها، در حوزه امنیت و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر امنیت مردم، در راستای  پاسخگویی به مطالبات مردمی و افزایش رضایتمندی تلاش خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: تلاش خواهیم کرد استفاده از دانش روز و سرعت بخشی به خدمات را در دستور داشته باشیم. از پیشنهادها و نظرات و همکاری و تعامل با نخبگان، عشایر و اصحاب رسانه استقبال خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha