جزئیات برگزاری دوره توانمندسازی دانشجویی «حامیم» اعلام شد
کد خبر: 4152525
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

جزئیات برگزاری دوره توانمندسازی دانشجویی «حامیم» اعلام شد

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان با اشاره به برگزاری «دوره توانمندسازی دانشجویان با عنوان «حامیم»، گفت: این دوره با حضور 400 دانشجوی دختر و پسر در اهواز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آیت عادلی‌نژاد، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان حجت‌الاسلام آیت عادلی‌نژاد، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان در نشست خبری «دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی (حلقه‌های میانی دو)» که امروز، سه‌شنبه، 13 تیرماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، گفت: امسال دومین دوره آموزشی طرح «حامیم» در دانشگاه‌های استان خوزستان با ظرفیت 400 دانشجوی دختر و پسر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دانشجویان از فعالان فرهنگی و سیاسی دانشگاه هستند که با هدف ارتقای نیروهای انقلابی در دوره شرکت می‌کنند. در ایام کرونا با غیرحضوری شدن دانشگاه‌ها زمینه جذب نیروهای انقلابی به شیوه سنتی آن وجود نداشت و به همین دلیل نهاد رهبری، این دوره را بر اساس منویات مقام معظم رهبری با تأکید بر تربیت حلقه‌های میانی طراحی کرد تا این دانشجویان، نیروهای پیشران اجرای دغدغه‌های انقلاب اسلامی در دانشگاه باشند.

عادلی‌نژاد گفت: این دوره در سال گذشته با ظرفیت 300 نفر از دانشجویان استان خوزستان به میزبانی قم برگزار شد و امسال اهواز میزبانی این دوره‌های آموزشی را بر عهده خواهد داشت. برای دوره امسال اولویت ما برای انتخاب، دانشجویان ورودی 1400- 1401 بود تا بتوانند در ادامه تحصیلات خود در فضای فرهنگی تأثیرگذار باشند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، گفت: در ابتدای ثبت‌نام با استقبال بیش از 800 نفری دانشجویان مواجه شدیم که به دلیل آنکه این تعداد بیش از ظرفیت و توان ما بود، با گزینش دانشجویان، 400 نفر از بین آن‌ها انتخاب شدند.

عادلی‌نژاد با بیان اینکه عمده سرفصل‌های آموزشی ارائه شده در این دوره مبتنی بر نگاه مقام معظم رهبری است، گفت: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی، همرزمان حسین(ع)، بیانیه گام دوم از جمله مواردی هستند که در این دوره آموزش داده می‌شوند. 

وی ادامه داد: این دوره شنبه 17 تیرماه پذیرش دانشجویان به ترتیب در خوابگاه دخترانه حضرت معصومه(س) و خوابگاه پسرانه شهید علم‌الهدی آغاز می‌شود. یکشنبه و دوشنبه کارگاه‌های استارتاپ حل مسئله به صورت متمرکز برای دانشجویان با تقسیم به گروه‌های پنج، شش نفره برگزار می‌شود و سپس کارگاه‌های آموزشی به مدت دو روز با سرفصل‌های اندیشه اسلامی، تاریخ و تمدن ایران و اسلام و انقلاب اسلامی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد. دانشجویان چهارشنبه شب به سمت کربلا عزیمت خواهند کرد و در برنامه‌ریزی انجام شده زیارت حرم حضرت سیدالشهدا(ع)، زیارت حرم امام علی(ع)، زیارت مزار ائمه معصوم علیهم السلام در کاظمین، جزء برنامه‌های دانشجویان خواهد بود. سعی بر آن شده که در زمان اقامت دانشجویان در عتبات عالیات دو نشست با حضور شخصیت‌های تأثیرگذار مرتبط با محور مقاومت در جهان اسلام برگزار شود تا قدرت نرم انقلاب اسلامی در فضای عراق به روایت کسانی که بیرون از جغرافیای ایران هستند، بیان شود.

عادلی‌نژاد گفت: امیدواریم نیروهای کنش‌گر فرهنگی در فضای دانشگاه بتوانند اهداف انقلاب اسلامی را دنبال کرده و هر کدام مبلغ و ترویج دهنده تفکر ناب انقلاب اسلامی باشند. دانشگاه همیشه برای نظام و انقلاب اسلامی همیشه مهم بوده است. انقلاب اسلامی از دیرباز با دانشگاه ممزوج و مأنوس بوده و کتاب تاریخ پر افتخار ایران، حرکت‌های بزرگی را از دانشگاه برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی رخ داده از یاد نبرده است. مسجد دانشگاه تهران محل تحصن در پیروزی انقلاب اسلامی بود. همچنین نقش دانشگاه در جنگ تحمیلی بی‌نظیر و بی‌بدیل بوده است.

وی در پایان گفت: نقش دانشگاه در تداوم انقلاب اسلامی بی‌نظیر است و هیچ‌وقت دانشگاه از انقلاب جدا نبوده و هیچ‌گاه هم جمهوری اسلامی خود را از دانشگاه بی‌نیاز ندیده است. دشمن تلاش زیادی می‌کند که از دانشگاه صدای ضدانقلاب بیرو بیاید. دیده شده که کوچکترین حرکتی که در دانشگاه اتفاق می‌افتد در فضای رسانه‌ای چه ضریبی به آن داده می‌شود ولی این همه اتفاق مبارک فرهنگی و دینی که در دانشگاه رقم می‌خورد طبیعتا مورد توجه قرار نمی‌گیرند. بنابراین دانشجویانی که پیش‌قراول جبهه فرهنگی در دانشگاه هستند نیازمند بازسازی معنوی هستند تا در فضای آموزشی و فرهنگی دانشگاه پرتوان حاضر شوند.

 

انتهای پیام
captcha