جلوگیری از افت تحصیلی دبستانی‌ها با اجرای طرح تابستانه قلم
کد خبر: 4157919
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹

جلوگیری از افت تحصیلی دبستانی‌ها با اجرای طرح تابستانه قلم

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از آغاز اجرای طرح تابستانه با هدف جلوگیری از افت تحصیلی در تابستان و کاهش فاصله سطح علمی دانش‌آموزان دبستانی خبر داد.

جلوگیری از افت تحصیلی دبستانی‌ها با اجرای طرح تابستانه قلم

به گزارش ایکنا از خوزستان، مسعود حمیدی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به آغاز به کار طرح تابستانه قلم، اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش در کنار آموزش، ایجاد بستر مناسب برای رشد همه جانبه و نهادینه کردن تفکر در دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه تابستان یکی از بهترین فرصت‌ها برای دانش‌آموزان است، ادامه داد: ایام تابستان می‌تواند فصل پیشرفت و ارتقا و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان باشد و به این منظور، با ایجاد فرصت برابر آموزشی و با هدف اجرای طرح جهش تحصیلی، همچنین ایجاد فرصت یادگیری پایدار، طرح آموزشی قلم تابستانه ویژه همه دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان خوزستان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: کمک به تحقق اهداف اسناد بالادستی، اجرای برنامه درسی، ارتقای سطح آموزشی، جلوگیری از افت تحصیلی در تابستان، کاهش فاصله سطح علمی دانش‌آموزان و استفاده از توان خیرین آموزشی از اهداف اصلی این طرح است و هدف پوشش ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان دوره ابتدایی به ویژه دانش‌آموزان نیازمند توجه است.

حمیدی‌نژاد یادآور شد: در این طرح، محتوای آموزشی ارائه شده با تاکید بر مرور درس‌های پایه فعلی دانش‌آموز با ویژگی جذاب، زیبا و فناورانه است. محتوای ارائه شده حاوی داستان‌های جذاب آموزنده و متنوع است و از روش‌های متنوع آموزشی برای یادگیری استفاده خواهد شد.

 
 
 

 

انتهای پیام
captcha