حضور داوران غیر بومی نتایج مسابقات قرآن را عادلانه‌تر می‌کند
کد خبر: 4163911
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

حضور داوران غیر بومی نتایج مسابقات قرآن را عادلانه‌تر می‌کند

دارنده رتبه نخست رشته قرائت تحقیق چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خوزستان با بیان اینکه در دو سال اخیر در مسابقات استانی شاهد حضور داوران غیر بومی بوده‌ایم، گفت: این موضوع باعث می‌شود داور بدون هیچ پیش زمینه‌ای داوری کند و همین امر داوری را عادلانه می‌کند.

مسابقات قرآن اوقاف خوزستان

سحر شاسی، دارنده رتبه نخست رشته قرائت تحقیق چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: سه سال است که در مسابقات اوقاف شرکت می‌کنم و توانستم سال گذشته در مسابقات استانی رتبه دوم را کسب کنم.

وی که 22 سال سن دارد، از دوران ابتدایی تلاوت قرآن را آغاز کرده است و  فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی زیادی را در ایذه داشته است، تجربه شرکت در مسابقات قرآن دانش‌آموزی را دارد، گفت: ایذه استعدادهای قرآنی خوبی دارد و نخبگان قرآنی در آن بسیار هستند. ما در مسابقات قرآن دانش‌آموزی رتبه‌های برتر زیادی داشتیم اما چون استاد نداشتیم، کلاس تخصصی هم برای ما برگزار نشد و حمایتی هم از این نخبگان صورت نگرفت، از این رو بسیاری از این عرصه کناره‌گیری کردند.

شاسی که تمرینات خود را زیر نظر محسن شیروانی و هادی قنواتی زاده گذرانده است و به صورت تخصصی در رشته قرائت تحقیق فعالیت دارد، گفت: حدود 5 سال است که زیر نظر استاد قنواتی‌زاده آموزش می‌بینم؛ با ایشان از طریق فضای مجازی آشنا شدم و موفقیت خود را مدیون ایشان هستم از زمانی که قرعه‌های مسابقات اعلام شد آقای قنواتی‌زاده برای من وقت گذاشتند و اکنون هم برای حفظ آمادگی و شرکت در مرحله کشوری مسابقات قرآن تمریناتم را مستمر ادامه می‌دهم.

این قاری قرآن با بیان اینکه سطح مسابقات خیلی خوب بود و رقبا همگی از نفرات اول مسابقات کشوری بودند، افزود: در مسابقات از همان لحظه اول سایه لطف و رحمت خداوند را احساس می‌کردم. هدف و اولویت من از شرکت در مسابقات هیچ‌وقت کسب رتبه نبود و این مطلب را همیشه به دوستانم گفته‌ام. خوشحالی کسب مقام و شهرت برای چند روز است، البته نمی‌گویم کسب رتبه بد است، اما نباید همه چیز باشد. هدفم این است که خوب بخوانم و تجربه کسب کنم و به جایی برسم که بچه‌های بعد از خودم را آموزش دهم که بدون استاد نمانند.

وی در پایان تصریح کرد: نکته مثبتی که در دو سال اخیر در مسابقات قرآن شاهد آن بودیم حضور داوران از دیگر استان‌های کشور است که این موضوع باعث می‌شود در نتایج مسابقات شبهه وارد نشود و داور بدون هیچ پیش زمینه‌ای داوری کند و همین داوری را عادلانه می‌کند. حضور این داوران در مسابقات برای من که تاکنون در مسابقات کشوری شرکت نداشتم باعث می‌شود با داوری آنها آشنا شوم.

انتهای پیام
captcha