آبادان برای رزمندگان اسوه مقاومت بود
کد خبر: 4171577
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

آبادان برای رزمندگان اسوه مقاومت بود

استاندار خوزستان گفت: آبادان از همه لحاظ حق عظیمی بر گردان ما دارد؛ آبادان برای رزمندگان اسوه مقاومت بود و مردم آبادان تاریخ ساز و در همه ارکان نظام و کشور صاحب نظر هستند و حضور دارند.

علی اکبر حسینی محراببه گزارش ایکنا از خوزستان، علی‌اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان، در ‌یادواره بیش از چهار هزار شهید شهر آبادان در سالروز شکست حصر این شهر که امروز ۵ مهرماه در آبادان با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شکست حصرآبادان، گفت: شکست حصرآبادان سبب حرکت‌های بعدی جهادی رزمندگان در تمامی صحنه‌های جنگ با عراق شد. ریشه پیروزی این بود که رزمندگان با تمام فراز و فرودهایی که با بنی‌صدر و تیم فکری مانند آن داشتند، توانستند عملیات تلفیقی بین ارتش و سپاه را به فرمان امام(ره) شکل دهند.

وی ادامه داد: عراق فکر می‌کرد محاصره منجر به سقوط کامل آبادان می‌شود و با وجود آنکه تمام مسیر جاده ماهشهر را نیز در بر گرفته بود و در اختیار خود قرار داده بود، این رزمندگان توانستند با توکل بر خدا، ایثارجان و برنامه ریزی آبادان را از حصر نجات دهند

حسینی محراب ادامه داد: شکست حصر آبادان مقدمه پیروزی در خرمشهر و همه جبهه‌های دیگر شد که ما امروز با سرافرازی آن ایام را گرامی می‌داریم. خرمشهر و آبادان نماد مقاومت از جبهه زنان و خواهران است و نشانگر این بود که خواهران انقلابی جلوتر و پیشتر از رزمندگان در همه موارد دفاع حضور داشتند. امیدواریم در همه صحنه‌های علمی همانطور که در کرسی‌های علمی از آقایان جلو زده‌اند در زمینه‌های دیگر تربیتی و هدایتی هم موفق باشند.

استاندار خوزستان گفت: آبادان از همه لحاظ حق عظیمی بر گردان ما دارد؛ آبادان در زمان جنگ برای رزمندگان اسوه مقاومت بود و همه نسبت به بچه‌های آبادان احترام خاصی قائل بودند. بعد از جنگ نیز اینگونه است. هرکسی که در این سرزمین باشد می‌داند که فرهنگ، ادبیات و جامعه‌شناسی آبادانی و آبادان مکتب فکری مقاومت و حماسه است.

حسینی‌محراب ادامه داد: همه آن احساسات پاک، شور، نشاط و شادابی که در آبادان وجود دارد در زمان جنگ و بعد از جنگ نیز دیدیم. اکنون نیز در مراسمات محلات و روستاهای آبادان، اروندکنار، چوئبده و... این فرهنگ را می‌بینیم.

وی تاکید کرد: مردم آبادان تاریخ ساز و در همه ارکان نظام و کشور صاحب نظر هستند و حضور دارند. امیدواریم که وظیفه خود را به نحواحسن انجام دهیم. کارهای بسیار خوبی در راستای عمران و آبادانی آبادان در گذشته صورت گرفته است و در سفر دوم ریاست جمهوری نیز یک سلسله از مصوبات را از دستگاه‌های مختلف گرفته‌ایم و امیدواریم با تخصیص بودجه‌ای که در نیمه دوم سال داده می‌شود، تحرک و جهت گیری خوبی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، شهری، راه و... به نحو احسن با کمک پیشکسوتان انجام شود. ما شرمنده مردم این سرزمین هستیم، چراکه بهترین‌ها حق این مردم است.

استاندار خوزستان در پایان، عنوان کرد: در زمان جنگ محله‌ها، حسینیه‌ها، مساجد، خانه‌ها، سازمان‌ها و هر جایی که امکان داشت معبدی برای رزمندگان شده بود و هر طور بود خود را به نماز جمعه که روحیه بخش بود، می‌رساندند.

انتهای پیام
captcha