بهره‌مندی 93 هزار سالمند خوزستانی از خدمات حمایتی
کد خبر: 4173229
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

بهره‌مندی 93 هزار سالمند خوزستانی از خدمات حمایتی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خوزستان گفت: 93 هزار سالمند در استان تحت حمایت این‌نهاد حمایتی خدمات دریافت می‌کنند.

بهره‌مندی 93 هزار سالمند خوزستانی از خدمات حمایتی

به گزارش ایکنا از خوزستان، محمدرضا علیپور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خوزستان به مناسبت هفته سالمندان بیان کرد: مددجویان سالمند مورد حمایت کمیته امداد در طول سال علاوه بر دریافت مستمری ماهیانه و بسته معیشتی، خدمات گوناگون و کمک هزینه درمانی از این کمیته دریافت می‌کنند.

وی گفت: مددجویان سالمند تحت حمایت کمیته امداد خوزستان بالای ۶۰ سال هستند که به دلایل مختلفی همچون بیماری، بی سرپرستی، از کار افتادگی و فقر تحت حمایت این نهاد قرار گرفته‌اند.

علیپور افزود: از این تعداد ۵2 هزار نفر زن و 41 هزار نفر مرد هستند که در شهر یا روستا زندگی می کنند و در طول سال از خدمات درمانی، توان‌بخشی، بهداشتی، معیشت، تسهیلات کارگشایی بهره‌مند می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خوزستان گفت: علاوه بر کمک مستمر در طول سال، در هفته تکریم از منزلت سالمندان، مبلغ ویژه‌ای به این موضوع اختصاص داده شده که در راستای تجلیل از خانواده های سالمند نمونه زیرحمایت، در زمینه فعالیت فرهنگی و اجتماعی به آنها اهدا می‌شود.

علیپور افزود: کمیته امداد با تامین بخشی از نیازهای سالمندان زیرحمایت در حوزه‌های مختلف همچون تهیه بسته‌ معیشتی، بهداشتی و تغذیه‌ای، اردوی زیارتی، آموزش، غربالگری و ... آنان را همراهی می‌کند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خوزستان گفت: این نهاد از سالمندانی حمایت می‌کند که بر اساس شاخص‌های تعیین شده، از کارافتاده بوده، مبتلا به بیماری خاص باشند، از ارگان و سازمانی مستمری دریافت نکنند و جزو دهک‌های پایین جامعه محسوب شوند.

علیپور افزود: توزیع بسته‌ سلامت، اهدای کارت‌ هدیه و دلجویی از خانواده‌های دارای سالمند، بازدید از سالمندان بستری شده با حضور مدیرکل و سایر مدیران به صورت ویژه در این ایام انجام خواهد شد.

وی افزود: سالمندانی که مبتلا به بیماری خاص یا سخت علاج هستند از خدمات درمانی به‌صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند علاوه بر این، به سالمندانی که توانایی حرکت ندارند کمک‌هزینه نگهداری از بیماران زمین‌گیر پرداخت می‌شود.

علیپور در پایان به نیازهای اساسی سالمندان تحت حمایت اشاره کرد و گفت: تأمین هزینه‌های درمانی، تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی بهداشتی از جمله نیازهای ضروری سالمندان تحت حمایت است و نیکوکارانو سایر ارگان‌ها می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیازها به سالمندان کمک کنند.

انتهای پیام
captcha