حسن حمادی اجازه‌نامه رسمی قرائت دریافت کرد
کد خبر: 4175129
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

حسن حمادی اجازه‌نامه رسمی قرائت دریافت کرد

جلسه اشهار حسن حمادی شامگاه 21 مهرماه در حسینیه امام رضا(ع) اهواز برگزار شد و اجازه‌نامه رسمی قرائت خود را از مهدی دغاغله دریافت کرد.

حسن حمادی اجازه‌نامه قرائت دریافت کرد

به گزارش ایکنا از خوزستان، جلسه اشهار حسن حمادی، شامگاه 21 مهرماه در حسینیه امام رضا(ع) اهواز برگزار شد. در این جلسه که با حضور استادان و فعالان قرآنی همراه بود، حسن حمادی اجاز‌نامه رسمی قرائت قرآن را دریافت کرد.

طرح اقراء زیر نظر شورای عالی قرآن چند سالی است در کشور برگزار می‌شود که در آن به قاریان مُجید تلاوت بعد از طی مراحل آن در مرحله آخر یعنی اشهار به قاری اجازه‌نامه رسمی اعطا می‌شود. حسن حمادی، قاری مجاز، کل قرآن را بر استاد خود قاری مجیز(مهدی دغاغله) تلاوت و اجازه‌نامه قرائت را دریافت کرد.

گفتنی است، در روش اقراء، قاری قرآن نحوه تلفظ و ادای دقیق کلمات قرآن را از استاد و شیخ قرائت فرا می‌گیرد و الفاظ قرآن با دقت و امانت نسل به نسل و سینه به سینه حفظ شده و منتقل می‌شود و شورای عالی قرآن به منظور برقراری اتصال قرائت قرآن در جمهوری اسلامی ایران به اسناد معتبر شیوخ صاحب اجازه، از سال ۹۳ با دعوت از شیخ عصفور از مصر در این زمینه فعالیت‌هایی را آغاز کرد. مراسمی به نام «اشهار» بعد از اتمام تحویل كل قرآن توسط قاری و حافظ شركت‌كننده برگزار می‌شود كه این مراسم در برخی كشورهای جهان اسلام مرسوم است و در واقع گرفتن مجوز در این مراسم به صورت عمومی اطلاع‌رسانی می‌شود كه این فرد، چنین اجازه‌ای را گرفته است. 

انتهای پیام
captcha