تشکل‌های ایثارگری برنامه‌محور مورد حمایت قرار می‌گیرند
کد خبر: 4175156
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

تشکل‌های ایثارگری برنامه‌محور مورد حمایت قرار می‌گیرند

مدیرکل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های راهبردی در ستاد، توانمندسازی تشکل‌های مردمی ایثارگری است، گفت: تشکل‌های مردمی شاکله و اساس کار ما در بنیاد هستند، از این رو اداره‌کل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران راه‌اندازی شده است.

نشست هم اندیشی تشکل های ایثارگریبه گزارش ایکنا از خوزستان، رحیم نریمانی، مدیرکل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، در جلسه هم‌اندیشی با تشکل‌های شاهد و ایثارگران استان خوزستان که روز گذشته، 21 مهرماه برگزار شد، با بیان اینکه بنیاد شهید در دوران تحول خود قرار دارد، گفت: تقویت تشکل‌های مردمی ایثارگری از جمله اقداماتی است که در این راستا دنبال می‌شود.

وی مردمی‌سازی را محور اساسی در بنیاد مطرح کرد و افزود: تشکل‌های مردمی شاکله و اساس کار ما در بنیاد هستند، از این رو اداره‌کل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران راه‌اندازی شده است.

نریمانی مهم‌ترین وظیفه تشکل‌ها را وظیفه راهبری دانست و اضافه کرد: یکی از موضوعات اساسی که در دست پیگیری داریم ماجرای جامعه مدنی، پیشروی، الگو بودن و پیش‌قراولی تشکل‌های ایثارگری است؛ از این رو تشکل‌ها باید جایگاه و نقش خود را بدانند و آن را با استراتژی‌های خاص خود تقویت کرده و برای کشور دغدغه‌سازی کنند.

مدیرکل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه تشکل‌های ایثارگری باید برای کلان کشور برنامه داشته باشند، تصریح کرد: تشکل‌ها پل ارتباطی حاکمیت با مردم برای حل یک مساله هستند، از این رو باید به دنبال ایده، خلاقیت و نوآوری باشند و راهکار ارائه دهند.

وی با بیان اینکه ما از تشکل‌ها، برنامه‌محور حمایت می‌کنیم و وظیفه داریم مکتوبات و راهکارهای شما را پیگیری کنیم، ادامه داد: یکی از برنامه‌های راهبردی در ستاد، توانمندسازی تشکل‌های مردمی ایثارگری است. تشکل‌ها باید زمینه اعتمادسازی و افزایش شاخص‌های سرمایه اجتماعی را در اولویت قرار دهند.

نریمانی ادامه داد: روحیه مطالبه‌گری، شبکه‌سازی، جریان‌سازی، تحول‌گرایی و تحول خواهی، خلاقیت و ابتکار، میدان‌داری و حضور در عرصه‌های مختلف از وظایف تشکل‌های مردمی ایثارگری است.

مدیرکل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه ادارات و سازمان‌ها باید فعالیت‌های حوزه ایثارگری خود را با همکاری تشکل‌های ایثارگری برگزار کنند، گفت: باید گروه‌های جهادی ایثارگری استان شناسایی و فعال شده و در مناسبت‌ها حتما از این گروه‌ها استفاده شود.

نریمانی، بر ارتباط مستمر تشکل‌ها با معاونت سیاسی اجتماعی و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تأکید کرد و یادآور شد: به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، هفته فرهنگی ایثار و شهادت با حضور تشکل‌ها برگزار شود.

وی احیا و راه‌اندازی معتمدین دانشگاه‌ها، برگزاری اردوهای اقتدار، حضور دبیران تشکل‌های در طرح سپاس، برگزاری اولین جشنواره انتخاب مدیران جهادی ایثارگری استان و ... را از دیگر اقدامات در این زمینه دانست و اظهار کرد: با این اقدامات می‌خواهیم اهمیت حضور ایثارگران را با تشکل‌های ایثارگری برجسته کنیم.

انتهای پیام
captcha