تقویت کانون‌های مساجد به جد پیگیری شود
کد خبر: 4178892
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
امام جمعه موقت اهواز:

تقویت کانون‌های مساجد به جد پیگیری شود

حجت‌الاسلام حاجتی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اگر درست به وظیفه خود عمل کنند تولید قدرت می‌کنند،‌ گفت: جریان تقویت کانون‌های مساجد را باید به جد پیگیر باشیم.

حجت الاسلام حاجتیبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیین افتتاح 17 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد اهواز، شامگاه گذشته 8 آبان در مسجد حاج علوان اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در این مراسم گفت: مسجد حاج علوان یکی از مساجدی است که پایگاه اصلی شهدای اهواز و استان خوزستان بوده است. اینجا محل آمد و شد و محل عبادت رزمندگان گردان کربلا، گردان جعفر طیار، گردان امیرالمؤمنین(ع) بوده است. از آن روزها، سال‌ها می‌گذرد، اما مسجد حاج علوان دوباره محل اعزام شده است، مساجد ما، دارند آرام آرام رنگ و بوی سنگر بودن خود را پیدا می‌کنند.

وی با تأکید به اینکه جریان تقویت کانون‌های مساجد را به جد پیگیر باشید، گفت: هر کس امروز قدمی برای تقویت مسجد برداشت، هر کس تلاش کند مسجد پرمحتوا شود و عطر عبادت و عبودیت به اطراف و اکناف مسجد بیشتر نشر پیدا کند، حکم یک رزمنده حزب‌الله و جهاد اسلامی را دارد.

حاجتی ادامه داد: امام(ره) فرمود: «مساجد، سنگر است. سنگرها را حفظ کنید.» این سنگر دین و فرهنگ و کشور ما را حفظ می‌کند. قدر مسجدی بودن خود را بدانیم. امروز ایران آنقدر اقتدار دارد که سیاستمداران بزرگ دنیا می‌گویند آمریکا جرئت درگیری با ایران را ندارد. مسجد و نماز جماعت تولید قدرت می‌کند. کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اگر درست به وظیفه خود عمل کنند تولید قدرت می‌کنند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: حزب‌الله به برکت مساجد تشکیل شده است. به برکت این مساجد است که در جنگ تحمیلی، کشور خود را حفظ کردیم. بچه‌های مساجد ما با دست خالی اسیر می‌گرفتند. افتتاح کانون‌های مساجد، الان ضرورت دارد. اگر بنا است نسلی تربیت کنیم که از ناموس و عزت و شرف و تمامیت ارضی ما و جهان اسلامی دفاع کند، جای آن اینجا است. باید مساجد را آباد کنیم.

انتهای پیام
captcha