سلسله جلسات «معارف مهدویت» ویژه بانوان در اهواز برگزار می‌شود
کد خبر: 4180495
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

سلسله جلسات «معارف مهدویت» ویژه بانوان در اهواز برگزار می‌شود

بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خوزستان، با هدف ارتقای دانش و معرفت عموم جامعه در زمینه شناخت امام مهدی(ع) سلسله جلسات «معارف مهدویت» ویژه بانوان برگزار می‌کند.

جلسات «معارف مهدویت»به گزارش ایکنا از خوزستان، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خوزستان، با هدف ارتقای دانش و معرفت عمومی جامعه در زمینه شناخت امام مهدی(عج) و آگاهی‌های مورد نیاز منتظران در دوران غیبت، سلسله جلسات «معارف مهدویت» ویژه بانوان در محل این بنیاد فرهنگی برگزار می‌کند.

این جلسات با تدریس خانم حاجی‌پور، سه‌شنبه هر هفته (ساعت 9 تا 11) تشکیل می‌شود. بانوان علاقه‌مند برای شرکت در این جلسات به بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خوزستان واقع در خیابان شهید مسلم بین رستگاری و قنواتی مراجعه کنند. 

منبع آموزشی این جلسات، کتاب نگین آفریش (جلد 1 و 2) از تألیفات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور است. 

عناوین جلد اول این کتاب شامل ضرورت طرح مباحث مهدویت و کلیات امامت، امام مهدی(عج) در یک نگاه، دوران اختفا و پنهان زیستن حضرت، امام مهدی(عج) در آینه قرآن و روایات، امام مهدی(عج) در نگاه اهل سنت، غیبت امام زمان(عج) و علل آن، فوائد امام غائب(عج)، ملاقات و طول عمر حضرت، انتظار، شرایط و علایم ظهور، ظهور و اهداف حکومت جهانی حضرت، برنامه‌های حکومت جهانی حضرت، دستاوردها، قلمرو و مدت حکومت حضرت، رجعت و آسیب‌شناسی مباحث مهدویت است.

در جلد دوم این کتاب، عناوین مطرح شده شامل ادعیه و زیارات مهدوی، منجی در یهود، منجی در مسیحیت و آیین زردشت،‌ تاریخ عصر غیبت، سازمان وکالت، ولایت فقیه،‌ جلوه‌های محبت امام مهدی(عج)، مهدی ستیزان (گونه‌شناسی دشمنان مهدویت)، شیوه‌های مقابله با مهدویت و فرقه‌های انحرافی،  آثار و برکات اجتماعی موعودباوری، هویت‌بخشی و از بین رفتن بحران معنوی، پیش‌زمینه‌های غیبت امام زمان(عج)، ملاک‌های گزینش نایبان خاص، استواری و مقاومت، عوامل شکل‌گیری سازمان وکالت و ضرورت ارتباط بین رهبری و پیروان است. 

انتهای پیام
captcha