همکاری آموزش و پرورش و دبیرخانه کانون‌های مساجد خوزستان
کد خبر: 4180665
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

همکاری آموزش و پرورش و دبیرخانه کانون‌های مساجد خوزستان

در جلسه دیدار مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان بر همکاری و اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه تأکید شد.

نشست همکاری آموزش و پرورش و کانون های مساجدبه گزارش ایکنا از خوزستان، مسعود حمیدی‌نژاد، مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان، امروز، چهارشنبه، 17 آبان در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان با بیان اینکه آموزش‌وپرورش آماده همکاری با کانون‌های مساجد است، بر لزوم اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه تأکید کرد و گفت: طرح پیوند مسجد و مدرسه در تقویت بنیه اعتقادی دانش‌آموزان بسیار مؤثر است و آماده هر گونه همکاری در این زمینه هستیم.

وی اظهار کرد: رونق فعالیت‌های کارآفرینی در مساجد اقدامی مهم و ضروری است تا بتوانند مستقل شوند و برای اجرای فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در مساجد درآمد داشته باشند. 

حمیدی‌نژاد گفت: طرح‌های کارآفرینی مانند طرح‌های مشارکتی با منابع طبیعی جهت کاشت نهال و درخت و برداشت چوب یکی از طرح‌های پیشنهادی و مفید برای کانون‌های مساجد است که با توجه به ظرفیت نیروی انسانی جوان مساجد بسیار مؤثر است. 

همچنین حجت‌الاسلام قاسم سمیری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان، با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های مساجد در استان با بیان اینکه یک هزار و 200 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان در حال فعالیت هستند، بر اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه تأکید کرد و افزود: با توجه به هجمه‌های دشمن به قشر نوجوان و جوان، ضرورت دارد دانش‌آموزان و مدارس را به مساجد متصل کنیم

سمیری از برگزاری دوره آموزشی مدیریت فرهنگی با همکاری آموزش‌وپرورش خوزستان در شهرستان‌های دزفول، اندیمشک و خرمشهر خبر داد و گفت: این دوره‌ها با حضور یک هزار نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مدت سه روز برگزار خواهند شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان، همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان خبر داد و عنوان کرد: در قالب این تفاهم‌نامه تا پایان سال آموزش‌های رایگان فنی‌وحرفه‌ای با اعطای مدرک معتبر به اعضای کانون‌های مساجد جهت اشتغالزایی ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه آموزش‌وپرورش خوزستان به لحاظ قرآنی از ظرفیت خوبی برخوردار است، مطلوب است با عضویت دانش‌آموزان در کانون‌های مساجد، زمینه حضور آنها را در مسابقات قرآنی مدهامتان فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha