انگیزه درونی باعث موفقیت در کار قرآنی می‌شود
کد خبر: 4181772
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

انگیزه درونی باعث موفقیت در کار قرآنی می‌شود

مدرس مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران با بیان اینکه بزرگترین مشکل در فضای قرآنی و فرهنگی این است که انگیزه نیرو درونی نیست، گفت: اگر کسی انگیزه درونی داشته باشد به نحوی کار را پیش می‌برد و برنامه‌ها را اجرا می‌کند که گویی نیاز خود او است و هرچه که کار درونی‌تر شود فرد و مخاطب لذت بیشتری می‌برند. 

یاسر رضازاده، مدرس مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران

به گزارش ایکنا از خوزستان، یاسر رضازاده، مدرس مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران امروز، 23 آبان در نشست با اعضای شورای مرکزی قرآن و عترت کارمندی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز درباره شیوه برنامه‌ریزی فرهنگی و قرآنی در فضای دانشگاهی، گفت: بزرگترین مشکل این است که انگیزه نیرو درونی نیست اگر کسی انگیزه درونی داشته باشد به نحوی کار را پیش می‌برد و برنامه‌ها را اجرا می‌کند که گویی نیاز خود او است و اگر این موضوع که فرد این نیاز را در خود به اجرای آن برنامه احساس کند اینگونه می‌شود که هرجا که باشد فرد کار خود را ادامه می‌دهد و اینگونه نیست که اگر او را از یک پست به پست دیگر انتقال دادند آن برنامه تمام شود.

وی ادامه داد:‌ با این تفاسیر هرچه که کار درونی‌تر شود هم خود فرد و هم مخاطب لذت بیشتری می‌برند. 

رضا زاده با بیان اینکه کار فرهنگی و قرآنی در دانشگاه باید با کارهای فرهنگی و قرآنی در فضای بیرون متفاوت باشد، گفت: تولید محتوا، استمرار در انجام کار و علمی بودن کار از نکات مهمی است که باعث جذب مخاطب می‌شود. ما شاهد آن هستیم که در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی دانشگاه‌ها بُعد علمی کمرنگ است و باید بر روی آن تأکید شود.

رضازاده بیان کرد: کسی در کار قرآنی موفق است که ابتدا برای خود برنامه داشته باشد. در کاری که برنامه‌ریزی وجود نداشته باشد پشیمانی در آن کار بسیار زیاد است. برای انجام برنامه‌های قرآنی ابتدا خود را ملزم کنید که در آن برنامه حضور داشته باشید حتی اگر هیچ‌کس از برنامه شما استقبال نکرد خود در آن حضور داشته باشید اما تبلیغات را هم فراموش نکنید و بر آن سرمایه‌گذاری کنید.

مدرس مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران گفت: دانشگاه باید از تعداد دانشجویانی که در برنامه‌های قرآنی و فرهنگی شرکت می‌کنند آگاه باشد چون همواره تعداد ثابتی در برنامه‌های قرآنی شرکت می‌کنند.

وی در توضیح تدبر در جبر و اختیار، گفت: ما شبهه‌ای به نام جبر و اختیار نداریم؛ اختیار به معنی خَیَر است و اگر کسی بین دو راه قرار گرفت اینگونه نیست که بگوییم که یک راه غلط و یک راه درست است بلکه به این معنی است که فرد بین دو راه درست و درست‌تر یکی را انتخاب کند.

همچنین رضازاده در پایان برای آشنایی با معانی واژگان قرآن کریم دو کتاب مرجع «مفردات راغب» و «التحقیق فی کلمات القرآن» را معرفی کرد و گفت: وقتی که معانی کلمات را به درستی ندانیم دچار شبهه می‌شویم بنابراین برای آشنایی بیشتر می‌توان این کتاب‌ها را مطالعه کرد.

انتهای پیام
captcha