ترویج کتابخوانی وظیفه‌ای میهنی و ایمانی است
کد خبر: 4181984
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷

ترویج کتابخوانی وظیفه‌ای میهنی و ایمانی است

استاندار خوزستان در پیامی به مناسبت هفته کتاب نوشت: ترویج کتابخوانی نه فقط فعل و انفعالی فرهنگی که امر انسان ساز و به دنبالش ایران ساز است و این مهم بسیار فراتر از تعهد و تکلیف یک سازمان و دستگاه اجرایی بلکه وظیفه‌ای میهنی و ایمانی دیده می‌شود.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، علی اکبر حسینی، محراب، استاندار خوزستان در پیامی به مناسبت هفته کتاب نوشت: «یکی از ضرورت‌های مهم در توسعه و تعالی یک جامعه، همه جانبه بودن برنامه بهسازی ابعاد مختلف زندگی شهروندان است. اما با همه ضرورت‌های آنی و آینده یک جامعه، بستر اصلی و اصیل حرکت عمومی این سازندگی، سامان فرهنگ دیرینه و جاری است.

آنچه ایران ما را در تاریخ کهن حیات انسان، پابرجا نگه داشته و از کوران حوادث گذرانده و به اکنون و امروز رسانده، ستون‌هایی از آگاهی و بیداری است که آنها یا کتابی به جا گذاشته‌اند یا زاده کتابند.

امروز و فردای ایران ما نیز برای تداوم مسیر عزتمندی و تعالی و دست یابی به توسعه همه جانبه و پایدار، محتاج انسان‌هایی است که توانایی را در دانایی بیابند و دانایی را فضیلت ببینند و فضیلت را ثروت. با این نگاه، ترویج کتابخوانی نه فقط فعل و انفعالی فرهنگی که امر انسان ساز و به دنبالش ایران ساز است. البته این مهم بسیار فراتر از تعهد و تکلیف یک سازمان و دستگاه اجرایی بلکه وظیفه‌ای میهنی و ایمانی دیده می‌شود.

هفته کتاب و کتابخوانی که موسم تکریم از خادمان این عرصه به ویژه کتابداران است و با شعار «آینده، خواندنی است» خود را معرفی نموده، نه فقط موعد یادآوری جایگاه این گمنامان جبهه فرهنگی است، بلکه وقت ذکر و تذکر اهمیت نقش کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک پایگاه اجتماعی و نیز ضرورت همراهی و همکاری تمامی خادمان ملت در دستگاه‌های اجرایی است که بدانند بار سنگین امانت توسعه و تعالی پایدار ایران ما، محتاج همدستی و همداستانی و همفکری و همگامی همه ماست.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن این ایام مبارک که در پیوند با نام کتاب و آگاهی است، صمیمانه از زحمات تمامی فعالین عرصه ترویج کتابخوانی به ویژه کتابداران قدردانی می‌کنم و امیدوارم محصول تمامی این مجاهدت‌ها، ساخت ایرانی آبادتر برای امروز و فرداها باشد.»

انتهای پیام
captcha