تازه‌ترین آثار آیت‌الله شفیعی رونمایی شدند
کد خبر: 4182281
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

تازه‌ترین آثار آیت‌الله شفیعی رونمایی شدند

دو اثر آیت‌الله شفیعی به نام «تفسیر سوره فاتحه الکتاب» و «نقش ارزشمند در همه عرصه‌ها» به مناسبت هفته کتاب رونمایی شدند.

رونمایی آثار آیت‌الله شفیعیبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیین رونمایی از کتاب «تفسیر سوره فاتحه الکتاب» و «نقش ارزشمند در همه عرصه‌ها» دو اثر آیت‌الله سید علی شفیعی، امروز پنج شنبه ۲۵ آبان به مناسبت هفته کتاب در کتابخانه شهید شفیعی برگزار شد.

آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ضمن تشکر از حضار در این آیین گفت: فلسفه تشکیل جلسه معلوم است. حدود ۹۰ جلد کتاب نوشته‌ام که برخی به زبان عربی و برخی به فارسی است. از این میان، ۴۵ جلد کتاب چاپ و منتشر شده و به تدریج در اختیار عموم قرار گرفته است.

وی با اشاره به کتاب تفسیر «سوره فاتحه الکتاب» اظهار کرد: ما دو دوره تفسیر طی 38 سال در مسجد بیان کردیم. بعد از آن، به مدت ۷ سال کلمات قصار نهج البلاغه را تدریس کردیم. در آخرین تشرفم به کربلا تحت القبه دعا کردم و عرض کردم کارهایی در اهواز انجام می‌دهم که خیلی‌ها انجام می‌دهند؛ امامت جماعت، منبر و وعظ و جاری کردن خطبه عقد و نماز میت که دیگران هم می‌کنند. دوست دارم کاری پیش بیاید که کسی انجام نداده باشد تا وجدانم از روحانی بودنم راضی باشد. به اهواز برگشتم جوانی آمد و گفت تفسیر قرآن می‌خواهیم. پذیرفتم و بنا شد شب‌های جمعه در منزل تفسیر قرآن بگوییم. این جلسات چند سال طول کشید تا اینکه در دوره مبارزات قبل از انقلاب اسلامی تعطیل شد. در این مدت دو جزء اول و دوم قرآن و دو جزء آخر را تفسیر کردیم. مبارزات علیه حکومت وقت شروع شد و وارد وادی دیگری شدیم. کارها و مشغله‌ها روز به روز اضافه شد.

وی ادامه داد: چند وقت پیش چشمم به تفسیر سوره فاتحه الکتاب افتاد که دیدم مطلب آماده‌ای جهت انتشار است. کتابچه دوم، «نقش ارزشمند در همه عرصه‌ها» است که شرح پیام مقام معظم رهبری و امام بزرگوار عصر حاضر ما به مناسبت درگذشت ناگهانی سید محسن است. خیلی‌ها متعجب شدند که این متوفی که بود که مقام معظم رهبری گفتند «از امیدهای آینده بود». ‌جمله ساده‌ای نیست‌. قدری شرح داده شد که آقا چه فرمودند. این کتاب به مناسبت سالگرد فوت سید محسن چاپ شد.

انتهای پیام
captcha