اجرای عملیات تبیینی حوزه جمعیت در خوزستان
کد خبر: 4184128
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

اجرای عملیات تبیینی حوزه جمعیت در خوزستان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از اجرای بزرگترین عملیات تبیینی آموزشی حوزه جمعیت و فرزندآوری در استان خبر داد و گفت: این عملیات در قالب سلسله کارگاه‌های آموزشی «رویش» با موضوع نقش فرزندآوری در نشاط خانواده در 22 شهر استان اجرا می‌شود.

رشد جمعیتحجت‌الاسلام احسان فردآقایی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از اجرای بزرگترین عملیات تبیینی آموزشی حوزه جمعیت و فرزندآوری در استان از سوی این اداره‌کل با همکاری سایر مجموعه‌های دولتی و نهادها خبر داد و گفت: این عملیات در قالب سلسله کارگاه‌های آموزشی «رویش» با موضوع نقش فرزندآوری در نشاط خانواده در سطح استان اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به ضرورت پرداختن به مقوله جمعیت و فرزندآوری و تکالیفی که در قانون جوانی جمعیت متوجه اداره‌کل تبلیغات اسلامی از حیث فرهنگ‌سازی، آموزش و برگزاری نشست‌های کاربردی و تبیینی وجود دارد، مجموعه کارگاه‌های آموزشی را با همکاری معاونت بهداشت استان و حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی خوزستان و همچنین آموزش و پرورش طراحی کرده‌ایم.

فردآقایی ادامه داد: بر این اساس، 22 کارگاه آموزشی با حضور استادان کشوری متخصص در امور جمعیت و بررسی مسائل ریشه‌ای این حوزه در تاریخ 5، 6، 15، 19 و 20 آذرماه جاری در 22 شهرستان خوزستان برگزار می‌شود. در این آموزش‌ها از 10 استاد کشوری بهره‌مند خواهیم شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان بهره‌مندی چهار هزار نفر در سطح استان از این آموزش‌ها را پیش‌بینی کرد و افزود: بهورزان ما در شبکه بهداشت در مناطق شهری و روستایی، مراقبان سلامت، مراقبان سلامت ماما، مراقبان سلامت ناظر، مربیان بهورز و پزشکان شبکه بهداشت مخاطبان این کارگاه‌ها هستند که در قالب دوره آموزش ضمن خدمت در آن شرکت می‌کنند.

فردآقایی گفت: کارگاه آموزشی ویژه کارکنان جهاد کشاورزی نیز طراحی شده که با حضور استاد کشوری در شهرستان‌های هدف این برنامه در قالب دوره ضمن خدمت کارکنان برگزار خواهد شد. همین‌طور تعداد یک هزار نفر از والدین دانش‌آموزان مدارس صدرا در این کارگاه‌ حضور می‌یابند.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم مجموعه این کارگاه‌ها در استان منجر به حل سؤالات و گره‌های ذهنی مردم در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری شود و ما شاهد ایرانی جوان در آینده باشیم.

انتهای پیام
captcha