سیزدهمین سوگواره شعر و پژوهش فاطمی در دزفول برگزار می‌شود
کد خبر: 4185531
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲

سیزدهمین سوگواره شعر و پژوهش فاطمی در دزفول برگزار می‌شود

مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا شهرستان دزفول، سیزدهمین سوگواره شعر و پژوهش فاطمی را به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار می‌کند.

سوگواره شعر و پژوهش فاطمیبه گزارش ایکنا از خوزستان، مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا شهرستان دزفول، سیزدهمین سوگواره شعر و پژوهش فاطمی را به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار می‌کند.

این سوگواره ادبی با حضور محمدرضا سنگری، پژوهشگر تاریخ اسلام و شاعران آیینی، شامگاه 23 آذرماه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول برگزار خواهد شد.

سوگواره شعر و پژوهش فاطمی به ابتکار محمدرضا سنگری، محقق تاریخ اسلام و نویسنده کتب عاشورایی و به همت مؤسسه فرهنگی فرهنگ عاشورا در دزفول شکل گرفت و همه ساله به‌مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار می‌شود. هدف این رویداد ادبی آن است که آفرینش‌های ادبی شاعران درباره حضرت فاطمه(س) پشتوانه معرفتی عمیق‌ و غنی‌تری پیدا کند.

در این برنامه مطالعات و پژوهش‌های مؤسسه فرهنگ عاشورا در زمینه شناخت حضرت زهرا(س) در اختیار شاعران قرار می‌گیرد تا با مطالعه آنها با نکات مهم‌تر و دقیق‌تری در زندگی حضرت آشنا شده و آن را مبنای آفرینش‌های ادبی خود کنند. 

سوگواره شعر فاطمی، یکی از گام‌های مؤثر و جریان‌ساز در حوزه شناخت حضرت فاطمه زهرا(س) در سال‌های اخیر در خوزستان بوده است که تمرکز آن بر ظرفیت شعر در شناساندن شخصیت حضرت فاطمه(س) و معطوف کردن توجه شاعران به معارف عمیق و همه‌جانبه درباره فرزند رسول خدا(ص) است.

انتهای پیام
captcha