بی‌حجابی و بدحجابی موجب از هم پاشیدن خانواده می‌شود
کد خبر: 4186619
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
امام جمعه اهواز:

بی‌حجابی و بدحجابی موجب از هم پاشیدن خانواده می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد گفت: امروزه معلم، مدیر و هر کسی که به نحوی در محیط آموزش و پرورش نقش ایفا می‌کند اگر حجاب اسلامی را رعایت نکند حق ندارد در هیچ‌کدام از جایگاه‌ها پستی را اشغال کند چون در نتیجه بی‌حجابی و بدحجابی دین و ایمان مردم و کانون خانواده از هم می‌پاشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۱۷ آذرماه اهواز با توصیه بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: باید سبک زندگی اسلامی را در مقابل سبک زندگی غربی داشته باشیم. آن‌ها سالیان سال برای از هم پاشیدن بنیان خانواده ما کار کردند زیرا تزلزل خانواده به معنی تزلزل جامعه است.

وی با اشاره به آثار و برکات فرزندآوری، افزود: یکی از مباحث در مورد خانواده، فرزندآوری است؛ در این خصوص متأسفانه قدری جامعه ما از فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) فاصله گرفته است. فرزندآوری و تربیت نسل شایسته یکی از رسالت‌ها و وظایف جامعه ایمانی است.

امام جمعه اهواز بیان کرد: نگاه صحیح به فرزندآوری عبارت از ایجاد نسل مصلح و سرمایه بندگی برای خداوند متعال است.

موسوی‌فرد با تأکید بر لزوم تشویق مومنان به فرزندآوری، گفت: آیات و روایات فراوانی به ضرورت فرزندآوری و زوایای گوناگون آن پرداخته‌اند. باید توجه شود اگر نرخ رشد در جامعه به این سبک و سیاق ادامه یابد در آینده نه چندان دور جامعه‌ای پیر خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: طبق آیات قرآن و روایات، فرزند زینت زندگی انسان و فرزندآوری سیره‌ای برای رشد و تعالی خانواده است. در برخی روایات از فرزندآوری به عنوان حسن و میوه زندگی یاد کرده‌اند. فرزند میوه زندگی و سعادت برای دنیا و آخرت انسان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به دیگر آثار و برکات فرزندآوری، مطرح کرد: فرزند موجب شادی و لذت زندگی است و موجب تداوم حیات می‌شود. اگر بنا باشد فرزندآوری در حد صفر کاهش یابد، حیاتی نخواهد بود. همچنین وجود فرزند موجب ایجاد حس مفید بودن، زمینه‌ساز رشد و تعالی والدین و عامل نشاط خانواده و رشد و برکت اقتصادی است.

امام جمعه اهواز بیان کرد: باید خانواده و ما تلاش کنیم و نسل حاضر را به جمع‌بندی در این مسیر برسانیم و نسلی در جامعه ما شکل بگیرد که به عنوان وارثان اولیای الهی مصلح، اصلاح‌گر جامعه و سرمایه بندگی الهی روی زمین باشند.

وی با تسلیت ایام فاطمیه(س) و اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آن حضرت بیان کرد: عفاف و حجاب رمز موفقیت بانوان ما در جامعه ایمانی است. حجاب نه تنها مانع حضور زن در عرصه‌های مختلف نیست بلکه زن می‌تواند با پوشش و حجاب برتر در عرصه‌های مختلف و حتی پیچیده‌ترین حوادث سیاسی تاریخ ورود کند و تمام قد از ارزش‌های دینی دفاع کند.

موسوی‌فرد افزود: شأن و منزلت سیاسی زن، منافاتی با مردمی بودن ندارد، همانگونه که مردمی بودن منافاتی با شأن اجتماعی ندارد.

موسوی‌فرد با بیان اینکه ۵۰ درصد جامعه به نوعی با ادارات ارتباط دارد، افزود: کارمندان به‌ویژه مراکز علمی و فرهنگی مانند دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید یونیفرم خاص داشته باشند. امروزه معلم، مدیر و هر کسی که به نحوی در محیط آموزش و پرورش نقش ایفا می‌کند اگر حجاب اسلامی را رعایت نکند حق ندارد در هیچکدام از جایگاه‌ها پستی را اشغال کند.

وی با بیان اینکه باید هم مردان و هم زنان حجاب داشته باشند، گفت: حجاب برخی مردان زننده است و همه باید حجاب اسلامی را رعایت کنند. در این دو سال گذشته کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است اما هنوز نقطه مطلوب نیست.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه باید تولیدی‌های پوشاک مراقبت و مدیریت شوند، گفت: با توجه به اینکه فرزندان ما از کودکی با دو مجموعه فرهنگ‌ساز آموزش و پرورش و دانشگاه در ارتباط هستند، مدیران دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید به این موضوع توجه کنند.

وی افزود: بی‌تفاوتی جامعه ایمانی موجب می‌شود، این مسائل بدتر شود. از مناطق گردشگری و برخی سواحل برخی نقاط کشور خبرهای خوبی نمی‌رسد و انتظار می‌رود مسئولان به این مسائل توجه کنند. قبول داریم مسائل اقتصادی هم هست ولیکن گاهی در سایه بی‌حجابی و بدحجابی دین و ایمان مردم و کانون خانواده از هم می‌پاشد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه ربادهنده و ربا گیرنده محارب هستند، گفت: برنمی‌تابیم در نظام اسلامی برخی بانک‌ها به اسم سود، ۸، ۱۰، ۱۲ و ۲۰ درصد ربا بگیرند. وقتی جوانی می‌خواهد ازدواج کند، بانک‌ها نباید بهانه برای ضامن آوردن بیاورند. باید یک جوری این مسائل را حل کرد و می‌توان گفت وثیقه بیاورند. بانک‌ها باید به وام فرزندآوری و ازدواج توجه کنند.

وی در پایان گفت: اشتغال و مسکن دیگر مطالبه مردم است و مسئولان در حال تلاش هستند و به آن‌ها خدا قوت می‌گویم. باید گزارش‌ها به مردم ارائه شود و البته باید مردم آثار آن را در سفره‌ها ببینند.

انتهای پیام
captcha