مادران و همسران شهدا باید بار جهاد تبیین را بر دوش بکشند
کد خبر: 4190055
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
در مراسم شکوه ایثار مطرح شد

مادران و همسران شهدا باید بار جهاد تبیین را بر دوش بکشند

مادر شهیدان حقیقی با تأکید بر اینکه مادران و همسران شهدا امروز باید بار جهاد تبیین را بر دوش بکشند، گفت: مادران و همسران شهدا اگر نتوانستند اسلحه گرم به دست بگیرند، امروز اسلحه آنها زبان و قدم‌هایشان است که در این روزگار کارگرتر از اسلحه شهداست.

مرضیه نان پرداز، مادر شهیدان حقیقیبه گزارش ایکنا از خوزستان، صغری نان‌پرداز، مادر شهیدان حقیقی در مراسم «شکوه ایثار» (تکریم از همسران و مادران شهدا) که امروز، پنجم دی‌ماه در گیت بوستان اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) درباره اهمیت نقش مادران و پدران‌ شهدا گفت: این مادران با تربیت فرزندانی رشید به اسلام خدمت کردند. پدران شهدا با نان حلال فرزندانی پرورش دادند که عصاره آن خون پاکشان شد.

وی اظهار کرد: نقش مادران کم نیست‌؛ عزیزانی که بسیار سخت زندگی کردند، شبانه‌روز تلاش کردند، فرزندان خود را پرورش دادند و با طیب خاطر آنها را تقدیم اسلام و انقلاب کردند و‌ همسران شهدا که امانت‌های شهدا را پرورش دادند و برای مسئولیت‌های مهم آماده و تقدیم کردند.

مادر شهیدان حقیقی با تأکید بر اینکه مادران و همسران شهدا امروز باید بار جهاد تبیین را بر دوش بکشند، افزود: مادران و همسران شهدا اگر نتوانستند اسلحه گرم به دست بگیرند، امروز اسلحه آنها زبان و قدم‌هایشان است که در این روزگار کارگرتر از اسلحه شهداست.

وی گفت: خوشحالم که در شمار این مادران هستم. گاهی از من می‌پرسند که چه شد که فرزندان شما به اینجا رسیدند؟ زیربنای رسیدن به این جایگاه، لقمه حلال است که به اوج افتخار می‌رساند و‌ اگر نباشد جهان را خراب می‌کند.

نان‌پرداز ادامه داد: پدر شهیدان حقیقی در آموزش و پرورش کار می‌کرد. برخی روزها با پرونده‌های اداره به خانه می‌آمد با اینکه در ناحیه گردن مشکل داشت. وقتی می‌پرسیدم چرا اینها را به خانه می‌آوری؟ می‌گفت این پرونده‌ها کار امروز من بود. اگر این کارها را برای فردا بگذارم، حقوقم حلال نمی‌شود. این توجه پدر شهیدان به لقمه حلال، باعث می‌شد که بچه‌ها به احکام شرعی توجه کنند. شهیدان محمدرضا و  محمودرضا به دستورات شرع مقید بودند و به خمس توجه می‌کردند.

مادر شهیدان حقیقی در پایان، نحوه شهادت فرزندان خود را بازگویی کرد و گفت: مراقب باشیم که مال و مقام و پست ما را از راه شهدا جدا نکند. به کوچکی گناه نگاه نکنیم، باید دقت کنیم در برابر چه کسی گناه می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha