ارسال ماهواره‌های جمهوری اسلامی به فضا سیطره غرب را تضعیف کرد
کد خبر: 4197461
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
امام جمعه اهواز:

ارسال ماهواره‌های جمهوری اسلامی به فضا سیطره غرب را تضعیف کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد با اشاره به ارسال چهار ماهواره در فاصله دو هفته، گفت: آنچه امروز سیطره آمریکا و غرب را به شدت تضعیف کرده است، انتشار جهانی همین پیام راهبردی است. برخی کشورهای منطقه هم به فضا راه پیدا کرده اما از دستاوردهای بیگانگان استفاده می‌کنند، ولی این پیشرفت‌ها در کشور ما، دستاورد جوانان این آب و خاک است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز، امروز جمعه، 13 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: ماه شریف رجب، ماه ولایت و ماه شعبان، ماه رسالت و ماه رمضان ماه ضیافت الهی است. در پایان این هفته مبعث شریف رسول مکرم اسلام(ص) را داریم.

وی اظهار کرد: قلب مبارک خاتم الانبیا(ص)، همانند قرآن کریم دارای دو وصف ممتاز است؛ «فبما رحمه من الله لنت لهم» نرمی و لینت در مقابل جامعه ایمانی از ویژگی‌های وجود مقدس ایشان است. چنانکه قرآن کریم نیز چنین وصف شده است: «وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ»(قمر، 40) با اینکه آسان است، اما وزین و عمیق است، چنانکه فرمود: «لَوْ أَنْزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ» (حشر، 21) اما قلب رسول اکرم(ص) این وحی الهی را می‌پذیرد.

موسوی‌فرد افزود: وجود مقدس ایشان از کوه محکم‌تر و استوارتر است. عوامل درونی و بیرونی قادر نبودند وجود مبارک ایشان را به لرزه درآورند. انسان‌های مؤمن نیز باید تلاش کنند از درون و بیرون استوار باشند و ادامه دهنده مسیری باشند که ایشان برای ما ترسیم کرده‌اند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع) گفت: کم‌کم سفره ماه رجب جمع می‌شود. امسال بالغ بر سی درصد شاهد رشد جمعیت معتکفان در کشور بودیم. بالغ بر ۹۰ درصد معتکفان در استان ما، جوان یا نوجوان بودند. اینها از رویش‌های انقلاب اسلامی است. باید خود را برای ماه ضیافت الهی مهیا کنیم. قبل از پایان ماه رجب از این فرصت استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع) گفت: درباره ایشان گفته‌اند که ایشان مسلمان از دنیا نرفته است. در حالیکه روایت‌های متعدد درباره ایمان ایشان داریم. ایشان از اوصیای الهی بود.

وی با اشاره به ارسال چهار ماهواره در فاصله دو هفته، گفت: آنچه امروز سیطره آمریکا و غرب را به شدت تضعیف کرده است، انتشار جهانی همین پیام راهبردی است. برخی کشورهای منطقه هم به فضا راه پیدا می‌کنند ولی از دستاوردهای بیگانگان استفاده می‌کنند، ولی این پیشرفت‌ها در کشور ما، دستاورد جوانان این آب و خاک است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: دانشمندان جوان ما بدون اتکا به قدرت‌های جهانی، این کارهای بزرگ را انجام می‌دهند. ایران اسلامی مستقلا وارد باشگاه فضایی و هسته‌ای می‌شود. این از برکات انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: کشور ایران امروز در زمره امن‌ترین کشورهای جهان است. دشمنان ما طبق رده‌بندی دو مؤسسه انگلیسی به این واقعیت اذعان کرده‌اند. اندیشکده سعدا این آمار را جمع کرده است. گاهی ممکن است اتفاقی بیافتد ولی در مقایسه با کشورهای دیگر حتی آمریکا که جزو ناامن‌ترین کشورهای دنیا است، امن‌تر است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: برخی می‌پرسند در انتخابات شرکت کنیم یا نه؟ به چه کسی رأی بدهیم؟ به ایرانی رأی بدهید که قطب پزشکی خاورمیانه است. تا نزدیکی دهه هشتاد، پزشکان را از کشورهای دیگر وارد می‌کردیم. به ایرانی رأی بدهیم که نامش در فهرست 50 کشور پرسرطان وجود ندارد. این به سبب موفقیت پزشکان ما است. به ایرانی رأی بدهیم که دومین ارتش قدرتمند سایبری جهان را دارد. به ایرانی رأی بدهیم که دارای سومین مرکز برتر پیوند عضو در جهان است.

خط تولید و زمینه اشتغال باید ایجاد شود

امام جمعه اهواز با اشاره به مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان گفت: در بحث اشتغال، برخی فکر می‌کنند با نامه امام جمعه مسائل حل می‌شود. این طور نیست، با نامه و تلفن امام جمعه زمینه اشتغال فراهم نمی‌شود. خط تولید و زمینه اشتغال باید ایجاد شود. نیروی غیربومی نباید به استان ما راه داشته باشد. جوانان استان ما باید به کارگیری شوند. در حالیکه درصد قابل توجهی از جوانان ما بیکار هستند، این قدر مردم را اذیت نکنیم.

وی گفت: کسی که در کشور ما مهارتی دارد بیکار نیست. افغانستان ویرانه است، اما شش هفت میلیون افغانستانی که در کشور ما هستند، یکی از آنها بیکار نیستند. کسی که مهارت توأم با اراده کار دارد بیکار نیست؛ مهارت در حد تخصص و فوق تخصص. برخی خانواده‌ها اشتغال را فقط در شرکت‌ها و ادارات دولتی و مانند آن، کار می‌دانند. بخش خصوصی باید فعال شود و جوانان را به کار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در انتخابات به ایرانی رأی می‌دهیم که سریع‌ترین کشور از نظر نوآوری و سومین کشور پیشرفته جهانی در زمینه نوآوری دانش سلول‌های بنیادی است. ایران ششمین کشور پرتاب کننده موجود زنده به فضا است. در انتخابات به ایرانی رأی می‌دهیم که طراح و سازنده قدرتمند‌ترین سلاح تک تیرانداز جهان است، ایرانی که دومین سازنده هواپیمای خورشیدی استراتژیک ارتفاع بالا در جهان است.

موسوی‌فرد در ادامه تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: در انتخابات به ایرانی رأی می‌دهیم که دومین کشور سازنده دستگاه شتاب دهنده خطی پرتودرمانی در بخش سرطان است، به ایرانی که بزرگترین شکارچی پهبادی فوق پیشرفته جاسوسی جهان را دارد. ایران یکی از کشورهایی است که بیش از 95 درصد داروهای مورد نیاز مردم را تولید می‌کند. به ایرانی رأی می‌دهیم که پرشتاب‌ترین کشور در زمینه رشد امید به زندگی و پرسرعت‌ترین کشور جهان در زمینه رشد شاخص توسعه انسانی است. ایران ما هشتمین کشور جهان از نظر گسترش لوله کشی گاز و بهره‌مندی مردم از گاز و دارای چهارمین نیروی دریایی جهان است. در بحث موشک و پهباد و ... نیز پیشرفت‌ها بیش از این است.

انتهای پیام
captcha