فراخوان همایش ملی تئاتر خیابانی «راهیان نور» در خوزستان منتشر شد
کد خبر: 4199422
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

فراخوان همایش ملی تئاتر خیابانی «راهیان نور» در خوزستان منتشر شد

ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی «راهیان‌نور» با بهره‌گیری از توانایی هنرمندان متعهد تئاتر خیابانی و محیطی اسفند ۱۴۰۲ در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان برگزار می‌شود.

ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی «راهیان نور»

به گزارش ایکنا از خوزستان، ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی «راهیان‌نور» در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با هدف رونق‌بخشی به جریان عظیم و مردمی راهیان‌نور و با بهره‌گیری از توانایی هنرمندان متعهد تئاتر خیابانی و محیطی اسفند ۱۴۰۲ در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان برگزار می‌شود.

این رویداد با مشارکت ستاد مرکزی راهیان‌نور، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، استانداری خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی و کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خوزستان، توسط موسسه فرهنگی و هنری «آیین معراج هنر ما» در مکان‌های اجرایی گلزار شهدای هویزه، یادمان شهید چمران در دهلاویه، یادمان فتح‌المبین، یادمان شلمچه، یادمان شهدای نهرخین و موزه جنگ خرمشهر به اجرا درمی‌آید.

 ششمین «همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان‌نور» با حضور گروه‌های برتر کشور و در بخش استانی با بهره‌گیری از توانایی هنرمندان باتجربه تئاتر خیابانی و محیطی خوزستانی در مناطق یاد شده به صورت غیررقابتی اجرا خواهد شد.

بر طبق فراخوان، موضوعات نمایش‌ها پیرامون اقشار مختلف در راهیان‌نور، گردشگری راهیان‌نور، معرفی شهدای شاخص، ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و آثار مرتبط با ایثار جهادگران و روایان دفاع مقدس در راستای جهادتبیین عنوان شده است.

آثار ارسالی توسط کارشناسان و داوران برای حضور نهایی، ارزیابی خواهند شد و اولویت با آثار بدیع و کم‌حجم است‌. همچنین به گروه‌های نمایشی منتخب، کمک هزینه به همراه لوح تقدیر و تندیس همایش اهدا خواهد شد.

گروه‌های نمایشی منتخب باید طبق جدول زمان بندی ستاد همایش در محل یادمان‌ها به اجرا بپردازند.

گروه‌های نمایشی متقاضی تا ۲ اسفند ۱۴۰۲ فرصت دارند سه نسخه لوح فشرده فیلم اثر نمایشی به همراه فهرست اعضای گروه و متن نمایشی یا طرح کامل اجرای خود را به نشانی خوزستان، اهواز، بلوار قدس، جنب پارک شهید سبحانی، تالار آفتاب، دبیرخانه همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha