مراسم گرامیداشت چهلم شهدای کرمان در اهواز برگزار شد
کد خبر: 4199600
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

مراسم گرامیداشت چهلم شهدای کرمان در اهواز برگزار شد

مراسم گرامیداشت چهلم شهدای حادثه تروریستی کرمان روز گذشته، 23 بهمن‌ماه در یادمان شهید علی هاشمی در گلزار شهدای اهواز برگزار شد.

مراسم گرامیداشت چهلم شهدای کرمان در اهوازبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، استاد حوزه و دانشگاه در مراسم گرامیداشت چهلم شهدای حادثه تروریستی کرمان که روز گذشته، 23 بهمن‌ماه با حضور دانش‌آموزان در یادمان شهید علی هاشمی در گلزار شهدای اهواز برگزار شد با اشاره به عوامل حادثه تروریستی کرمان گفت: داعش مسبب این حادثه بود؛ داعشی که مسئولان آمریکایی افشاگری کردند که خود آن را به وجود آوردند. داعش در ظاهر خود را پیرو قرآن می‌داند و این جنایت‌ها به نام دستورات دین انجام می‌دهد. آیا آنها در سیره پیامبر اسلام(ص) چنین رفتاری دیده‌اند؟ آنها هرگز نمی‌توانند چنین رفتارهایی را در منابع تاریخی بیابند. داعش بویی از دین و انسانیت نبرده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو بیان کرد: شرکت در انتخابات مورد تأکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب است. ایشان در دیدار جمعی از مردم کرمان و خوزستان بر اهمیت این موضوع تأکید کردند. شما دانش‌آموزان اطرافیان خود را برای شرکت در انتخابات تشویق کنید.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های شهید علی هاشمی گفت: او در رشته دندانپزشکی دانشگاه پذیرفته شد، اما آن را کنار گذاشت و از ابتدای جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور یافت و با شایستگی که داشت به‌عنوان فرمانده سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) منصوب شد.

وی اظهار کرد: شهید همت، شهید باکری، شهید خرازی و شهید زین‌الدین از فرماندهان شهید ما هستند و جایگاه بالایی دارند، اما این شهدا فرمانده یک لشکر بودند، در حالی‌ که شهید علی هاشمی، فرمانده سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) بود و چند لشکر را زیر نظر داشت. او در غربت و با مظلومیت به شهادت رسید و بعد از سال‌ها باقی مانده پیکر او را به کشور آوردند. این شهید، برای همه ما الگو است. ایثار و فداکاری و ایمان و جوانمردی این شهید برای ما درس‌آموز است.

انتهای پیام
captcha