حجت‌الاسلام «شفیعی» مشاوری امین برای مدیران بود
کد خبر: 4200503
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

حجت‌الاسلام «شفیعی» مشاوری امین برای مدیران بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی، مشاوری امین و معتمد به‌خصوص برای مدیران بود، گفت: این ویژگی به دلیل اشراف ایشان به مسائل علمی، دینی اجتماعی، مسائل روز کشور و جهان بود‌.

محمدحسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز،

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین نکوداشت فرهیخته دانشمند حجت‌الاسلام والمسلمین مرحوم سیدمحسن شفیعی پیش از ظهر امروز 29 بهمن در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد.

محمدحسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، با قدردانی از بنیاد ملی نخبگان در استان، نهاد استانی دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری و دانشگاه علوم پزشکی جندی‌ شاپور اهواز و دانشگاه شهید چمران در برگزاری این مراسم گفت: این برنامه، جلسه گرامیداشت شخصیت محبوب و جامع حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی است. مدیریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه متناسب با شخصیت گرانقدر، جامع و برازنده ایشان بود.

وی اظهار کرد: همه ما ایشان را می‌شناسیم. هر کس کوچکترین آشنایی و برخوردی با این بزرگوار داشت، از چشمه زلال و بابرکت ایشان بهره‌مند می‌شد و این برای شناخت ایشان کافی است. صحبت‌های ما در این جلسات از جهت تبرک جستن و تیمن یافتن و فقط برای خودمان است.

سرمست افزود: سخت‌کوشی و تلاش ایشان برای کسب علم، فراوان بود. ایشان نمونه ساده‌زیستی و پرکاری و خستگی ناپذیری و مردمی بودن هستند. همه ما با این ویژگی‌های ایشان آشنا هستیم، اما باید این الگو باید برای آیندگان ذکر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه حاج آقا شفیعی، مشاوری امین و معتمد به خصوص برای مدیران بود، گفت: حاج آقا، وقت ویژه و انرژی خاص به این کار اختصاص می‌داد. به مدیران، مشورت صادقانه و درست ارائه می‌داد و این به خاطر اشراف ایشان به مسائل علمی، دینی، اجتماعی، مسائل روز کشور و جهان بود‌. ایشان در عین حال که کارشناس دینی بود، یک شخصیت توانمند اجتماعی نیز بود و همه اینها باعث می‌شد که ایشان مشاوری امین باشد و این در کنار حُسن خلق و دلسوزی، شخصیت ایشان را دوست داشتنی می‌کرد، گرچه ما مشاوری امین را از دست دادیم، اما رهنمودهای ایشان،‌ چراغ راهنمای ما هست.

علی‌‎محمد آخوندعلی، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه صحبت درباره حجت‌الاسلام والمسلمین مرحوم سید محسن شفیعی، به دلیل شخصیت عزت‌مند ایشان سخت است، گفت: هر کس با معظم‌له در ارتباط بود، متوجه ویژگی‌هایی در ایشان می‌شد که بعضا منحصر به فرد بود. ایشان شخصیتی بسیار شفاف و آزاده و مثل یک نخل در مزرعه، سرافراز و پیدا بود.

وی خاطرنشان کرد: ما در علوم مهندسی و آب و هیدرولوژی با تکیه بر اطلاعات قبلی و داده‌های ثبت شده به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم آینده را به طور نسبی پیش بینی کنیم و از برخی مسائل پیشگیری کنیم. می‌دانیم در علوم اجتماعی هم از این قبیل پیش‌بینی‌ها رقم می‌خورد. اگر بخواهیم پیش بینی کنیم سخنان ایشان امروز چه می‎بود، با شناختی که از شخصیت ایشان داریم، قطعا یکی از موضوعات مورد توجه ایشان، غزه و قتل عام مردم مظلوم آن سرزمین بود که قطعا این مظلومیت را فریاد می‌زد و از آنها دفاع می‌کرد.

آخوندعلی افزود: موضوع دوم این است که با توجه به اینکه انقلاب اسلامی بر دوش مردم بنا شد، همه موظفیم در انتخابات ورود کنیم و نگذاریم به کشور صدمه وارد شود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ما در دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شهید چمران وجوه مشترکی در زیرساخت ها داریم. شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای مبنی بر ایجاد گوشه‌های فاخر در دانشگاه‌ها اعلام کرده است. وزیر کنونی علوم نیز بر ایجاد تالار مفاخر اشاره دارند. این کار در دستور کار است که زیرساخت این گوشه‌های فاخر آماده شود و جایی در شأن حاج آقا ایجاد شود تا نام و یاد ایشان و الگو بودن ایشان پیش روی همه دانشگاهیان باشد.

انتهای پیام
captcha