آقاسیدمحسن، با رفتار خود به دین دعوت می‌کرد
کد خبر: 4200536
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶

آقاسیدمحسن، با رفتار خود به دین دعوت می‌کرد

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به روایت «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» گفت: یکی از مصادیق بارز و کامل برای این سخن، آقا سیدمحسن بود که گفتار و رفتارش یکسان بود.

سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در آیین نکوداشت فرهیخته دانشمند حجت الاسلام والمسلمین مرحوم سید محسن شفیعی که امروز 29 بهمن در تالار شهدا دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد، با بیان اینکه در تمام اقشار جامعه به نیکی از مرحوم شفیعی یاد می‌شود، گفت: در روایتی که به وجود مقدس حضرت ولی‌عصر(عج) منسوب است، ایشان فرمودند: «لَوْلاَ اسْتِغْفارُ بَعْضِكُمْ لِبَعْض، لَهَلَكَ مَنْ عَلَيْها، إلاّ خَواصَّ الشّيعَةِ الَّتي تَشْبَهُ أقْوالُهُمْ أفْعالَهُمْ» اگر طلب آمرزش مؤمنین نسبت به یکدیگر نبود، همه آنچه روی زمین است، نابود می‌شدند، مگر خواص شیعه. یعنی در هر عذابی که نازل می‌شود یک دسته استثنا می‌شدند، اینها چه ویژگی‌ها دارند؟ «التی تشبه اقوالهم افعاله» یعنی کسی که قول و فعل او یکی است.

وی افزود: ظاهر و باطن آنها یکی است. اول خود عامل به سخنانشان هستند و با رفتار خود به دین دعوت می‌کنند: «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» یکی از مصادیق بارز و کامل برای این سخن آقا سیدمحسن بود. گفتار و رفتارش یکسان بود. این ذی طلبگی است. این رفتار پیامبر اسلام(ص) است. اخلاق و رفتار پیامبر(ص) بود که توانست ظرف 23 سال در آن جامعه منحط تحول ایجاد کند.

موسوی‌فرد با اشاره به ساده زیستی حجت‌الاسلام و المسلمین مرحوم شفیعی گفت: آقا سید محسن کف جامعه را می‌دید و سعی می‌کرد رفتاری را که امامین انقلاب به آن توصیه می‌کردند، رعایت کند. خداوند به ما توفیق دهد که مصداق این روایت باشیم و این گونه نباشد که رفتار ما باعث شود که مانع ایمان برخی افراد باشد. 

انتهای پیام
captcha